Att man aldrig lär sig!!

Igår kom den första snön tillsammans med värsta vindpustar. Det blåste bra mycket på sina håll och snön yrde ner till coh från hela dagen. Linus var så kalrt överlycklig, han har ju längtat tills snön ska komma. Lova stackarn är ju hemma sjuk så hon har inte fått uppleva den första snön än på nära håll denna vinter.

Med ovädret kom ju då trafikkaos och maken är ju glad att han varit hemma och VABat eftersom han inte bytt till vinterdäck än. Alla bussar i Södertälje fick ställas in på kvällen så jag är ju glad att jag hann hem inann det värsta kaoset bröt ut. Gick hem redan vid 14.30 (skulle ha slutat kl 15.00) då vi hade så lugnt på jobbet. Ingen ville väl ut i ovädret i onödan. :)

Väl hemma gick kvällen med att tvätta ett par maskiner tvätt, packa de mesta jag behöver inför resan till Thailand IMORGON och lite mys med familjen oxå så klart. Årets första glögg dracks igår oxå när barnen lagt sig. Mysigt!!

OCh idag var det då kaaallt!! Minusgrader imorse när vi skulle gå iväg till skola/jobb. JAg rotade runt i vår överfulla garderob efter vinterkläder. Varför i herrans namn har jag inte letat fram dom tidigare kan man ju undra? Jag visste ju att det skulle bli kallt. Nåja, det resulterade iaf i att jag hittade min vinterjacka, väldigt skrynklig, men det fick duga. Linus overall var för lite så det blir till att köpa nya vinterkläder till honom.
Idag hade han iaf fleecebyxor under och ett par tjockare överdragsbyxor på sig och vinterjackan. Det funkar nog, med tanke på att han aldrig står still när han är ute. :)

Nåja, idag är det iaf väldigt vackert väder, även fast det är kallt! Så en lugn promenad hem efter jobbet blir det på dom halkiga gatorna. Man får ju se sig för lite när man går, så isigt som det är.
Postat av: Monica
URL: http://barbamamma.blogg.se/ 2006-11-02 / 22:46:47

Hej vännen!

Ha en underbar resa när du åker iväg. Vem vet när du kommer hem kanske det kommit mer snö.

kram Ha det så härligt!

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?