Läänge sedan!!

JAhaja, nu har jag hunnit både vara i Thailand och komma hem och även jobbat i några dagar.

Resan till Thailand var underbar. Vi hade en väldigt intesniv vecka, med späckat schema, innehållande en massa bussåkande, hotellvisningar etc. Vi hann även med sol och bad nästan varje dag och lite lite shopping fick jag även gjort sista dagen. Vi fick en massa god mat, väldigt starkt emellanåt, men god som sagt. En o annan Singha (=öl) slank ner oxå. :)
Maten bestod oftast av en mass thaimat, i massa olika former. Vi fick nog ca 7 rätter till varje måltid. En ingrediens jag har kommit på att jag inte gillar är citrongräs!! Inte gott alls!! JAg kan nog tänka mig att äta det i mindre mängd men ofta dominerade den smaken så mycket att maten blev bara hemsk.
Och varmt hade vi, över30 grader varmt varje dag. De 3 första dagarna regnade det lite på em, men det varade i max 2 timmar.
Ett alnd jag definitivt vill åka tillbaks till!!!

Så på hemresan blev jag sjuk. Fick jätteont i magen och feber. VAr hemma starx efter tolv natten mot fredag, fick sova i min egna säng äntlgien och vaknade på morgonen ff med iont i magen coh feber. Min planerade mysdag med barene slutade med att jag låg i sängen typ hela dagen. På förmiddagen bad jag Linus buffa till mig ifall jag somnade. Så var 10 min var det en lite kille som sa "mamma du sover". :) Vid lunch ringde jag till käre maken och bad honom komma hem. SÅ han fick VAba halva dagen. Lika bra var nog det, för när han kom hem hade jag 40 graders feber.  Helgen gick i samma teckan, jag låg i sängen och var sjuk och maken fick fortsätta med markservicen.

Måndag var jag till jobbet men fick gå hem tidigare då ajg itne mådde bra. Tisdag gick jag till läkaren coh avr hemma hela dagen från jobbet. Onsdag mådde jag återigen bättre och sen dess har jag jobbat. N mår jag bra igen som tur är.

Och idag har vi varit och försökt få oss en ltie gnutta julstömning på Taxingen julmarknad. Mysigt som bara den, bara snön som fattades. Vi köpte hem lite olika korvar, rökt sik, fudge och glögg.

Nu ska vi dricka lite glögg!!

Kram på er!!
Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?