Nattsvammel!

Varmt, svettigt, kvavt,.... ska jag fortsätta? Det är alltså kontentan till hur vi har det hemma just nu. VARMT var ordet. Ifs, jag tnker inte klaga så jättehögt, jag är glad att det äntligen har kommit lite värme till vår del av landet. Varmen kom lagom när jag skuklle börja jobba igen efter semestern! JAg hann dokc få några dagars sol under min sista vecka påp semestern och sista dagen (förra söndagen) var jättevarm och solig så jag var ute mer eller mindre hela dagen och passade på att få lite sol på mig.

På måndag började allvaret igen och med det kom det ännu mer värme o sol....Barnen och Putte har ju varit hemma denna veckan oxå o var till stranden på måndagen, lyllosar! Men det är ju underbart att det är varmt äntligen och man känner att sommaren faktiskt är här trots allt.

I tisdags var jag iväg till gymet på Gröndal och styrketränade, för andra gången på en vecka!! Jag måste ha slagit mig, eller hur? I förra veckan på fredagen var det lite halvdassigt väder, jag satt hemma och surfade i vanlig ordning och kännde att jag måste göra nåt. O jag ville verkligen träna så jag bytte om, tog stavarna och travade ivägtill gymet och körde mitt program som jag fick gjort till mig i februari!! Detta var första gången som jag körde programmet helt sen dess.... *skäms lite*. Men så passade jag på att gå dit även i tisdgas innan jobbet eftersom Putte ju var hemma med barnen i jag inte behövde passa några skol o dagistider. Nästa vecka är det åter helt öppet på Gröndal och då börjar aerobicen igen!! Jippi!! Min plan är att gå på den och sen köra styrketräningen på en gång när jag ändå är där.

När vi nu ändå snackar motion så kan jag oxåp meddela att jag idag varit duktig och stavgick en lite längre runda till och från jobbet. I vanliga fall är det ca 1,8 km till jobbet från oss, nu tog jag en omväg som gör att det blir ca 5 km. Alltså har jag stavgått ca 10 km idag totalt!! Känns i benen och armarna dock....

Stegrapport kan jag oxå åter lämna, har sett till coh fixat nytt batteri till min stegräknare.

Tisdag 7/8:14919 steg, varav 12251 raska i 102 min
Onsdag 8/8: 8662 steg, varav 5309 raska i 44 min
Torsdag 9/8: 11191 steg, varav 5390 raska i 46 min
Fredag 10/8: 10256 steg, varav 5572 raska i 48 min
Lördag 11/8: 19117 steg, varav 14184 raska i 123 min

Och sist men inte minst vill jag gratulera min syster SARA som fyller 31 år idag!!
Postat av: Mika
URL: http://www.mika83.blogg.se 2007-08-13 / 12:34:22

såg en snygging i tidningen =)
kraaaam

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?