Jaja, vi har kommit hem!!

Har inte uppdaterat här som ni kanske har märkt så här kommer en liten uppdatering då.

Jag börjar med att säga att jag faktiskt kunde somna innan vår resa, trots att jag trodde att det skulle ta evigheter. Det var heller inga problem att väcka barnen på morgonen, dom var ju spända för att vi skulle åka iväg. Väl inpackade i bilen och efter att ah åkt i drygt 5 minuter började Lova klaga på att hon mådde illa. Och jodå, hon kräktes i bilen!! Det var bara för mig att säta mig där bak mellan barnen och hoppas på att hon inte skulle kräkas mer. Jag hann få en påse till henne innan hon kräktes så det mesta hamnade där i. Resten av resan gick OK. På Arlanda var Lova rätt grinig och klagade på att hon hade ont i halsen o öronen. Hon fick till slut i sig lite alvedon och flyget var drygt en timme försenat så hon han faktiskt tom sova i drygt en timme innan vi behövde gå på planet. Vid det laget mådde hon mycket bättre.

Sen var vi då äntligen framm på Lanxarote. Mycket varmare var det där än hemma. Vädret under våra 2 veckor där var helt OK. Dagarna började nästan alltid med molningt men det klarnade alltid upp så visst fick vi se solen. Linus bodde praktiskt taget i poolen. De första dagarna var vi även till havet och badade(jag badade inte i havet dock), men där blåste det så mycket så jag gillade inte riktigt det. För övrigt så blåser det massor på Lanzarote öht så gillar man itne det ska man åka någon annanstans. Kan tänka mig att det är rätt skönt när det är riktigt varmt, men nu var det ju inte sååå varmt. Drygt 20 grader hade vi.

Hotellet var helt ok, för att vara 3+-stjärnigt. Visst har vi bott bättre, men jag har definitivt bott sämre oxå. Det har ju inte käre maken så han hade en hel del o klaga på. Maten tyckte jag oxå var god, men det var inte lika bra variation som tex på Teneriffa. Linus var dock jätteduktig och åt bra och smakade olika nya grejer. Lova levde mer eller mindre på pommes i 2 veckor. Det var inte mycket annat hon åt, förutom glass så klart....
Putte åt oxå pommes dagligen så amn akn ju lätt säga att han inte är så sugen på pommes för tillfället. Men är man glutenintolerant så har man inte mycket att välja på.

Drycken var oxå ok. Det var en självserveringsbar där så man tog den sorten man ville ha själv. Det fanns spritflaskor på bardisken, öltapp, vintapp, sangria på tapp o så läsk så klart. Det belv en hel del rom med cola under semestern och öl så kalrt. Vin till maten. Linus kom på sista dagen varför han mådde så dåligt till o från, det berodde så klart på att han druckit massor med läsk! Och det kom han alltså på själv!! Smart kille!

Motionen under resan bestod av promenader, promenader och promenader. Jag var även med på vattengympa 2 ggr och "landgympa" som Linus kallade det.

Utlfykter var vi med på oxå. En som gick till en marknad där vi shopapde lite och sen en som kallades "Grand Tour". Det var en utflykt där man fick se det mesta av Lanzarote. Vi fick rida på kamel, åak på vulkantur och se en massa annat. Mycket kalt landskap tyckte jag. Mne helt kalrt en bra utflykt om inte Linus blivit åksjuk coh kräkts i bussen.... Nåja, slutet gott allting gott.

Nu är vi då hemma igen i kalla Sverige!

Lägger till ett par bilder från resan senare när det funkar!

     
Postat av: Mika
URL: http://www.mika83.blogg.se 2007-12-22 / 19:32:24

låter som en bra resa ändå =)
tack frö kortet!! =)
kram kram

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?