Schlagercirkusen är igång på allvar!!

Idag var det deltävling nr 2 och det har ju självklart tittats på här hemma. Nåja, alla var ju itne lika entusiastiska som lilla jag, maken gick o la sig och sov kl 20.00 ikväll. Kanske inte behäöver förtydliga om att han _inte_ gillar melodifestivalen!?? :)

Förra veckans deltävlign såg jag ju aldrig direkt, då jag ju var på konferensresa med jobbet på Cinderella. Visst hade båten tv-apparater, men vi satt o konfererade först och åt middag sen så tv´n hanns liksom inte med. Som tur är så fick jag ju rapporter i min mopbil under tävlingens gång. Startfältet förra veckan var dessutom inget att hurra för så det gjorde inte så mycket att jag missade det då.

Men idag då, laddat till 1000. Lova stackarn somnade dock redan kl 19.30 missade hela alltet! Men jag har spelat in det till henne. :)

Så här satt vi då, Jag, Markus och Linus opch tittade på delfinal nr 2 alltså! Linus o Lova fick lägga var sin röst på en låt dom gillade, och det blev ju så klart Jimmy Jansson. (Lova hade sagt det innan hon somnade så jag ringde in en röst åt henne). Själv a jag min röst på The Ark!! Sååå bra tyckte jag.

Dom gick ju oxå vidare direkt till final tillsammasn med en nykomling, en helt vanlig skolfröken, Marie Lindberg hette hon: Jättefin låt och så häftigt att en nobody kan bara komma och få alla röster bara så där!! :) Gillade skarpt. Lite besviken å Linus vägar då hasn favvis bara gick till andra chansen. Förra veckan röstade han på Andreas Lundstedt och då gick han ju itne ens vidare....

Men nästa vecka kommer vi att lägga alla våra röster på Magnus Carlsson!!! Ska bli så skoj coh få se honom igen. Han var Linus stora favorit förra året och kommer att bli så även i år, oavsett vad han sjunger kan jag ju lova. :)

Nåja, nu ska jag inte babbla mer, sak gå o sova.

Men en stegrapport hinner jag med. :)
 Torsdag 8/2: 17050 steg, varav 6790 raska steg i 65 min
Fredag 9/2: 10212 steg, varav 2532 raska steg i 21 min
Lördag 10/2: 8768 steg, varav 3404 raska steg i 32 min

Sov gott mina vänner!!
Postat av: Mika
URL: http://www.mika83.blogg.se 2007-02-11 / 11:43:10

Tycker The Ark ska krypa tillbaka till den grop dom kom ifrån!! Den enda som överhuvudaget kunde sjunga var ju lilla skolfröken... Är såååå besviken hittils.... =( Men verkar kunna bli bättre nästa vecka... Gillade Sonja förra året...
KUnde nästan gissa att favortien var Jimmy Jansson för barnen =)
kram kram =)

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?