Hemma igen!

Igår kom vi hem efter att ha varit borta i prick 2 veckor. Vi var kvar i Göteborg ända till torsdag den 25e juli, så nog hann vi umgås med Kaffe o Conjak (mina nya smeknam till Fredrik o Conny, Fredrik har ju alltid kallats för Kaffe av oss men Conny har alltid varit Conny). JAg är mäkta imponerad av att de orkade med oss så länge. Vår ursprungliga plan var att åka hemåt redan på onsdag, men då bestämde vi sen att vi skulle åka till Fredrikshamn över dagen så det blev det istället på onsdag. Paddan åkte jag och barnen med K&C på tisdagen innan vi gick till en restaurang och åt pizza. Barnen delade på en portion kycklingfile och pommes. Från början var det ju meningen att Putte skulle följt med, eftersom just den här restaurangen serverar glutenfria pizzor, men han mådde inge bra så han skippade det. Innan K&C kom hem från Rhodos, där dom fö hade haft tusen ggr bättre väder än vi, så var vi hemma hos Daniel och Kjell och åt middag förra lördagen och jag o Kjell drack lite vin till så klart. På söndagen innan K&C kom hem var vi iväg till slottsskogen o tittade på djur och så fick barnen busa av sig lite i lekparken.
På måndagen var vi alla iväg till Partille och handlade mat till vår middag vi skulle äta tillsammans på kvällen då vi skulle ha vår prliga vinkväll. :) Vi har en "tradition" att äta Kaffes goda vegetariska lasagne med tillbehör och så dricka en massa vin. Så belv det denna gången oxå, fast inga mängder av vin som det kan ha blivit förut... Vi börjar nog bli gamla och orkar inte med samma tempo som förut.
Det var Göteborg det i korta drag, i väldigt osammanhängande föld....

På torsdag åkte vi sedan vidare mot Skåne och Lund. Vi bestämde att vi inte ville hem riktigt än så Lund blev det. Checkade in på hotellet, och åkte sedan vidare mot Svedala där Puttes ena farbror med fru bor. Vi blev bjudna på middag där och fick umgås lite med dom. Vi har inte setts på evigheter. Dom hade oxå en katt och en hund och hunden var riktigt lekfull. Den gillade att spela boll med barnen.

Fredagen började vi med frukost. Linus mådde inte så bra, sa att han hade ont i magen. Han hade ju ätit rätt dligt dagen innan så jag trodde nog på att det berodde på det. Han fick följa med på frukosten och satt där o tvingade i sig macka innan han helt plötsligt började kräkas. Stackarn. HAn fick gå o lägga sig en stund och sen mådde han bra.
Vi gick ut sedan och skulle utforska Lund lite. Vi gick o gick o kollade runt lite. Sen gick vi tillbaks till hotellet och fikade lite o sen åkte vi till Malmö coh gick ännu mer o barnen fick korv med bröd till lunch. Efter nån timme åkte vi till Oma o Opa och fick fika där innan det var dags att åka tillbaks mot hotellet och få i sig middag oxå. Det blev McDonalds-mat, skräpmat igen alltså!  Men vi har iaf avverkat alla kedjor nu, Max, Burger King och McDonalds. Sedan kom farmor o farfar förbi på vårt hotell för de hade oxå checkat in på hotell, dock på ett annat i Lund.
Sedan var det dags att sova igen, jag var väldigt tacksam för det, för näsan hade runnit hela dagen på mig. Jag hade eg tänkt utnyttja hotellets gym men i det skicket jag var var det bara att glömma. HAde hoppats på att må bättre på morgonen och ev gå dit innan frukost men det var jag inte. Efter frukost checkade vi ut och åkte hemåt. Vi var iväg strax efter tio och var hemma vid sex på kvällen. Det var bra jobbat tycker jag med tanke på 3 stopp oxå. OCh ingen kunde vara gladare än jag som fick lägga mig i soffan och tycka synd om mig själv.
Idag har jag tillbringat 95% av dagen i sängen, har varit helt sänkt!  Tur att det inte varti kanonväder ute idag....

Hoppas nu att jag får må bättre imorgon så vi kan hitta på nåt roligt...

Här kommer oxå en stegrapport från den gångna veckan, iaf 7 dagar bakåt...

Söndag 22/7: 11550, varav 1576 raska i 16 min
Måndag 23/7: 5111
Tisdag 24/7: 5770, varav 1637 raska i 16 min
Onsdag 25/7: 12447, varav 3816 raska i 38 min
Torsdag 26/7: 2956
Fredag 27/7: 16715, varav 7500 raska i 77 min
Lördag 28/7: 5951 steg
Söndag 29/7: Inte mycket att snacka om, som sagt legat i sängen hela dagen....
Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?