Festivalrapport!

Ja, då är melodifestivlacirkusen slut! Och jag avslutade ju allt med att vara på plats på Globen. :)

Dagen började lugnt hemma. Var ute med Lova en stund och sen var det dags att göra sig iordning. Åkte in till Sthlm med 13.18 tåget för att möta upp Anette där som behövde komma ifrån sjukhuset så fort som möjligt. Hon hade ju då varit på Astrid Lindgren sjukhus med Ellinor sen söndagen innan och inte kommit ut något.

Vi började med att gå till Åhlens för att kolla parfymavdelningen. JAg hade glömt ta på mig parfym och ville ha nåt så vi gick in och testade nåt nytt. :)

Sen gick vi runt lite men det var så dåligt väder så vi bestämde oss för att ta oss till Lilla ussola för att invänta Kaffe o Conny. Vi hade bestämt att vi skulle äta där. Men döm om vår förvåning när vi upptäckte att Lilla Bussola låg inte där den brukar....Så ny plan fort! JAg och Anette gick till Bishop Arms o tog en öl och jag ringde Kaffe och vi bestämde oss för Pizza Hut istället. Efter att vi varit och ätit gick vi till Kaffes o Connys hotell för att dricka lite vin och lyssna på finallåtarna. Conny stackarn var ju ff sjuk oxå så för hans del var det nog skönt och slippa flänga runt en massa ställen innan Globen oxå. Han klarade nog av kvällen på ren vilja och värktabletter. :)

Åkte till Globen så vi var där precis strax efter sju, gick till baren först o främst o sen skulle vi inta våra platser 19.45. Kommer upp på läktare och upptäcker att våra platser inte alls var så bra som vi trott. Framför oss var det ett svart skynke som täckte ställningen där en tv-kamera stod. Vi skulle inte få se ett skvatt, inte ens tv-skärmarna syntes! Som tur är fanns det nån snäll kvinna som jobbade där som gav oss utbytesbiljetter så vi fick till slut sitta på parkett!! Visserligen sista raden i mitten men hur bra platser som helst! OCh det bästa var ju att man med gott smavete kunde stå på sin plats, det var ju ingen direkt bakom en! :)

Själva showen var ju bra och vilken stämning det var!! Och vi fick ju dessutom sitta ihop alla fyra, det hade vi ju inte gjort annars. 2 timmar gick jättefort och snart var allt över. Vinnare blev Charlotte Perelli. Bra låt och medryckande. Jag hejade dock på BWO och så ringde jag självklart på Nordman med, dom är ju så bra! Efter att showen var slut åkte vi in till centralen och tog en öl innan vi åkte hem. Jag var hemma strax efter kl ett och det var alldeles lagom.

Postat av: Mika
URL: http://www.mika83.blogg.se 2008-03-18 / 23:49:36

så kul!!!
men jag ville ju se massa bilder!!
kram

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?