Semifinal nr 2

Semifinal nr 1 till ESC visades ju i tisdags och uuursch vad dåliga låtar vissa skickar!! 10 låtar skickades till finalen som är på lördag och jag är överraskad att Finalnd gick vidare! Finsk hårdrock återigen, emn denna gången med ett badn som även sjunger på finska. OCh jag måste bara säga min mening, man kan inte sjunga hårdrock på finska!! Det låter för j*ligt!! Tycker alltså då jag som kan finska och förstår faktsitk vad dom sjunger....Nåja, det gick ju tydligen hem i stugorna i Europa (vi fick ju inte ens rösta i tisdags) och det ÄR kul att dom är vidare i tävligen,. Först och främst för att det ändå är Finland men oxå för att låten i sig är OK, men som sagt språket......

Nåja, idag är det alltså dags för semi nr 2. OCh i mitt tycke mycket bättre låtar med ikväll än det var i tisdags. Sverige tävlar ju ikväll och borde gå vidare till finalen.

De 10 jag hoppas går vidare ikväll är:

Island (mycket glad europop-låt, en av mina favoriter)
Sverige (Say no more)
Turkiet (en härlig rocklåt med skön sound)
Schweitz (Nog en av mina absoluta favoriter, en ballad som blir mer upptempo, sjungs på Italienska)
Vitryssland (en medryckande refräng eg inte så bra men ändå en bland 10)
Lettland (en pirat-tema låt, lite ploj kanske men en låt barnen def kommer att tycka om)
Bulgarien (en OK låt som funkar på disco tex)
Danmark (En skön feel good-låt, behaglig)
Georgien (rätt ok)
Malta (Rätt kul och medryckande)


Vi får väl se hur många rätt man har i slutändan....:)

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?