Motionerat!

Ja då har man faktiskt varit duktig och motionerat. Gick runt min runda med stavarna på 60 min. Det var skönt, varmt och jobbigt. Skönt för att solen skiner, varmt av samma anledning och jobbigt pga hostan. Den har inte riktigt lämnat sitt grepp om mig än.....Jag som planerat in Aerobic på måndag.....

Efter prommen satt jag ute på gården i säkert 2 timmar och bara njöt av solen.

Nu har jag precis ätit en god mättande middag. Maken gjorde linssoppa. Det var såå gott! OCh sååå GI vänligt! Vi har ju försökt äta lite mer GI inspirerat nu i veckan, även maken alltså! Han har faktiskt hållit ner kolhydraterna ner mer än ajg skulle jag tro....Han har visserligen ätit potatissallad till vissa måltider men annars inget jätte kolhydratsrikt. Själv har jag fortsatt på min linje att äta grova mackor till frukost med en skål flingor till. Sen till lunch o middag har jag skippat ris, pasta och potatis. Förutom i måndags då jag hade med mig överbliven mat fr helgen till lunch (ris med kött i sötsur sås).

Idag är det ju dock lördag och det betyder GODIS!! :) Även jag tänker äta godis, så det så !! *tjurar som min lilla kära 5-åring imorse...* Men nu är oxå tanken att bara äta idag, inte spara till imorgon som vanligt. Och som tur är så jobbar jag imorgon. Inget godis där inte.......vad jag vet om iaf.

Sen blir det middag hos svärföräldrarna. Morgondagens matproblem löst alltså :)

Nu ska jag snart knäcka en öl och kolla in hos Tim om det hänt nåt sen sist. Han har iaf fått komma hem från Sjukhuset nu...
Postat av: kim
URL: http://tantkim.blogg.se/ 2009-04-04 / 22:02:07

Va härligt. jag har oxå njutit av solen idag. :D

Skönt att va ute och gå i detta fina väder.

Så du håller oxå på med GI? jag med. bara kött och grönsaker sen nyår. gått ner 7kilo pga det. :)

Jajamänsan vi ses imorrn hos G&B =)

Postat av: Lina
URL: http://liiiinaaas.blogg.se/ 2009-04-04 / 22:48:31

sör blogg! :)

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?