Jag är en hemsk mamma!

Idag är ingen rolig dag, speciellt inte att vara jag. Jag är en hemsk, horribel, skrikande, gormande, tjatande och tjurig mamma. Jag snäser för nästan ingenting och är så trött så trött!

HAr en klump i bröstet som gör att jag tycker hemskt illa om mig själv just nu. Återigen har vi haft en morgon med bråk o tjat hemma. Lova o Linus fick äta frukost samtidigt som dom såg på julkalendern förutsatt att dom oxå äter sin frukost samtidigt. Lova gör ju allt annat än äter. Ska sedna öppna luckorna och mackan den är kvar.....sen ska man ju hinna klä på sig oxå och komma iväg till skolan i tid. Idag skulle hon dessutom åka skridskor så det var verkligen viktigt att komma i tid. Det är det ju annars oxå så klart men just idga hade dom ju oxå en buss att passa....

OCh jag tjatar o tjatar och känner hur humöret bara blir värre o värre. Tills slut börjar jag skrika åt henne att rappa på och tappar behärskningen helt. Stampar som ett ilsket barn och var tvungen o gå o lugna mig inne i hennes rum med stängd dörr till slut.....JAg var så arg för hon gör ju ignet som jag säger....o bara gnäller....

Sen kommer det dåliga samvetet ikapp så klart och jag försöker förklara med lugn röst varför jag belv så arg, kramar om hemme tårkar bort tårarna och säger förlåt. Hon får på sig kläderna, slutar gråta och vi kommer trots allt iväg i tid....

Men ff känner jag mig som en eläk och hemsk människa. Man får inte börja skrika åt sin barn så! Det vet jag och jajg vet at hon inte lysnnar bättre för det.....KAn ju bara be om ursäkt och hoppas påa tt tålamodet är bättre nästa morgon......

MEN en sak är säker, ska hon se på julkalendern får hon se till o ha klätt på sig och ätit innan nästa gång!

Hur som helt....jag är en dålig morsa.....

Postat av: .:Sabina:.
URL: http://mitteget.wordpress.com/ 2009-12-03 / 13:02:42

Nej, det är du inte alls det! Du reagerar mänskligt och det är viktigt för barnen att se. Sedan ber du om ursäkt och förklarar varför det hände. Du är den bästa mamma dina barn kan ha, och du mår ju så dåligt just för att du bryr dig om dem och vill dem deras bästa. Så gaska upp humöret och tyck att du fick ett bra slut på en eländig morgon. Sen gäller det att använda kunskapen, vilket du gör, till att inte göra om samma misstag. Frukost och kläder före kalendern, annars kalender på kvällen - och var konsekvent, håll dig till det du sagt.

Kram på dig!

Postat av: Åsa (Valerina)
URL: http://valerina.wordpress.com 2009-12-05 / 13:34:29

Jag är nog lite udda mot många vuxna idag för jag tycker faktiskt att man visst får bli arg och skrika på sina barn. Man får visa att nu är gränsen nådd och nu blev mamma/pappa riktigt arg.

Sen håller jag med Sabina,,,,var konsekvent. Ta upp henne i tid för att äta frukost i köket och när frukosten är avklarad så får man gå till TV'n :)



Du är bra precis som du är :)



Kram Åsa.

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?