Sjukstuga

Här hemma har vi sjukstuga just nu, eller ja vi vuxna i familjen. Putte började natten mot måndag med att ha ont i magen, sprang på toa ett antal gånger. Spydde o hade sig....Trodde först det var nåt med hans vanlgia magproblem att göra men när jag gått iväg med barnen och skulle läman Lova på dagsi började jag känna att min mageinte heller var ritkigt som den skulle... Lämnade Lova på dagis och gick sedan till jobbet, 40 min promenad fick jag iaf. :)

Väl på jobbet insåg jag att det itne skulle gå att jobba så jag åkte hem. La mig på soffan och somnade..sov i nån timme, vände o vred på mig och mådde illa.....Fick i mig lite kräm under dagen, maten smakade inte gott....

Vid nåt tillfälle fick jag ta mig i kragen och klä på mig och hämta Lova från dagis, jag var ju ändå den av oss sjuklingar som var minst sjuk....

Det blev ravioli o pyttipanna till middag till barnen, Linus åt ravioli, Lova pytt. Själv pinade jag i mig lite pyttipanna lite senare, tänkte att magen mådde som den gjorde pga brist på mat.....Nåja, det kom upp efter ett tag. På ett sätt var det en sån befrielse att få kräkas, å andra sidan hatar jag, verkligen HATAR att spy! JAg tror kräksjukan måste vara den värsta sjukan som finns!

Idag har jag inte behövt spy iaf men mår ff lite halvkasst...

Putte hade en teori om vår sjukdom...vi åt kött till middag i söndags, barnen fick korv. Ev kankse det var nåt fel på köttet? Ja vem vet....

Imorogn är jag iaf ledig från jobbet som tur är, en extra dag att kurera sig......

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?