Astrid Lindgrens barnsjukhus

Igår kväll efter att vi hade kommit hem från Vänner i Gnesta där vi hade grillat och umgåtts och haft det supertrevligt satt vi i soffan i godan ro och tittade på tv och åt chips. Helt plötsligt kom Linus fram till mig och sa att han inte kunde andas och behövde kräkas. JAg följde med honom in i badrummet för han ville att jag skulle trycka på magen bakifårn så han skulle få luft. Det kom ingen kräks men han hade svårt att andas. Andades stötvis rapande för att få luft. Som tur är var MArkus hos oss så han stannade hemma med Lova och jag och Putte åkte iväg med Linus till akuten här i Södertälje, Där akn dom dock itne behalnda barn så bra men vi fick iaf komma in i ett rum på en gång och fick hjälp. En läkare lyssnade på hans andning och ringde Huddinge där som tyckte han skulle åka direkt in till Astrdi Lindgresn sjukhus istället. JAg och Linus fick åka ambulans dit och Putte följde efter med bilen. Väl framme lyssnade dom på honom en öron,-näsa- halsdoktor tittade till honom och ville att vi skulle stanna kvar för observation.  Så Putte åkte hem igen och jag o Linus sov kvar. HAn fick dropp eftersom dom itne ville att han skulle äta eller dricka nåt ifalld et var nåt som satt fast i vägen. Trolgitvis var det en ltien chipsbit som fastnat och tills lut luckrats upp av sig själv eller nåt men vi fick iaf åka hem vid tvåtiden på dagen igen efter att han druckit först och sedan ätit och visat att det gick bra.

Ett litet äventyr så här i sluttampen av min semester ..... hade jag gärna sluppit ifs om vi säger så. Hur som helst gick ju allt bra och jag tyckte personalen var helt fantastisk på ALB  (eller hur det nu förkortas.....).

Postat av: Monica
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/ 2009-07-26 / 00:21:07

Men usch vad otäckt för Linus. Var det en chipsbit som fastnade i halsen alltså? Vilken fasa att inte få luft.

Hoppas han mår ok nu och att ni har fått ta det lugnt när ni kom hem.

Postat av: Åse
URL: http://didriksson.wordpress.com 2009-07-26 / 14:42:13

Oj vilken rysare. Otäckt! Skönt att det gick bra.

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?