Been there Done that!

Ja Muminvärlden alltså. Resan till Finalnd gick bra, resenärerna jag skulle checka in var så skötsamma och kom överallt i tid. Så min resa som reseledare gick kanoners! Det kan man ju göra en annan gång oxå, helt klart!

På resan över till Åbo åt vi buffe först och det fanns en hel del gotte att smaka på. Även vinet var jättegott. Annars brukar inte vinet på buffen vara så mycket att heja på....Efter maten gick vi till lekrummet så barnen fick busa av sig en stund. Linus ville så klart spela Wii medans Lova ville leka i bollhavet, dit även Linus faktiskt hittade till slut! :)

Sen en snabb sväng till taxfreen och sedan var det dags att sova. Vi skulle upp vädligt tidigt. På morgonen efter frukost var det bara att packa ihop och gå ut ur båten, vidare till bussen där jag kollade att alla 32 var med och sedan påbörjades färden mot hotellet. Incheckning av samtliga, bagage lämnades i ett bagagerum och sen en knapp timmes väntan på bussen som skulle ta oss till Muminvärlden. Där hade vi sedan fri tid och alla familjer fick ta sig hem till hotellet när dom ville. Muminvärlden är inte så värst stort och man skulle eg kunna vara däår i någon timme bara för att sedan vara nöjd. Vi gick runt mer eller midnre i alla vrår och Lova hann tom bada i det iskalla vattnet. :) Linus har blivit värsta badkrukan och ville absolut inte bada. Vi åkte från Nådendal strax efter tre och ´fick våra rum på hotellet och slappade en stund. Sedan en rajd på stan och tillbaks på hotellet. Somna gjorde vi rätt tidigt, det hade ju trots allt varit en väldigt lång dag med över 17000 steg på min stegräknare. Fatta då hur många steg de små benen hade tagit.....

Dag två i Åbo behövde vi iaf inte stiga upp alldeles för tidigt, men väl ändå bli väckta av klockan för att hinna äta frukost. Efter frukost packade vi ihop igen, lämnade bagage i förvaringen och åkte ut till nådendal o Mumin igen. När vi kom tillbaks till Åbo runt fem så började det regna! Vi gick till Hesburger och åt lite mat och gick runt på några gallerior innan vi begav oss till hotellet för att invänta bussen som skulle ta oss till terminalen igen....

Väl på terminalen delade jag ut biljetterna och sedan hade jag gjort mitt som reseledare för denna gången. Buffe på båten igen innan det var dags för lite lek Linus hade blivit kompis med en av killarna som tillhörde en av familjerna i "min grupp" och de hade jättekul tillsammans. Den här familjen bor i Järna och killarna bytte telefonnummer så vem vet, kanske dom kommer att träffas igen!??


Postat av: Åse
URL: http://didriksson.wordpress.com 2009-07-16 / 23:21:32

Vad kul att resan gick bra. Jag trodde nog Mumindalen-parken var lite större än det du beskriver, men det är den alltså inte.



Kram

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?