Då var man åter tillbaks

efter helgens superhärliga kryssning. Vi åkte ju iväg fr sthlm kl 18 i fredags kväll, hade lite infomöte inför kryssningen och sen fri tid fram tills middagen kl 21. Vi fick en urgod 3-rättersmiddag. Vin till det så klart..... Sen efter middagen var det dans i nattklubben fram till stängning kl 2 på natten. Där drack jag en hel del vatten och nån drink, men annars inga mängder med alkohol faktiskt. JAg var så nöjd med att få dansa.

Lördagen startade med frukost, sen iväg på en 3-timmars sightseeingtur i Visby. Turen hette smaka på Gotland. Vi åkte runt lite och fick bla smaka på delikatessostar på en gård. Sen påp ett annat ställe fick vi smaka saffranspankaka. Inte min grej direkt, är ju inte så jätteförtjust i saffran....men jag fick i mig det mesta ändå. Sen hade vi ltie fritid i Visby då vi gick till Almedalsbparken och la oss för att sola. Men det var rätt kallt i visby. Solen sken visserligen men det blåste kallt. I ca 2 timmar kämpade vi iaf vid parken och sen var det dags o bege sig till båten, vi hade en tid att passa kl 16 då det skulle säljpeppas bla.....Vilket visade sig vara en liten fint. När vi kom till båten så köpte vi oss en matig macka jag o kollegan, för att orka till middagen kl 21. Och det var nog smart gjort det. Vi fick nämligen en hel del öl o vin att dricka.....OCh säljpeppingen bestod av en trubadur som underhöll oss emd musikfrågesport! Vi höll gott o väl på i ca 2 timmar drygt. Pianisten som var med denna underbara Mats (trubaduren) kom tom för sent till sitt ordinarie pass vid pianobaren. Dessa två killar var så duktiga och underhöll oss ordentligt. Senare udner kvällen hamnade vi i pianobarnen och körde några dängor till slut tillsammans med honom. Folk som satt i den lugna pianobaren trodde nog vi fått solsting som vi höll på......Vi var 37 st från olika resebyråer och gott o väl hälften var där hos pianisten och sjöng....

Show i nattklubben hann vi se oxå innand et var dags för middag igen. Återigen en härlig 3-rätters med lite vin till....

Sen dans i nattklubben till stägning....

Så min helg har bestått av mycket rörelse iaf. En hel del promenader och så all denna dans!! Det var sååå kul.

Söndagen var rätt loj sedan. Vi satt ute på soldäck fr ca 10 tills vi kom tillbaks till Sthlm. Kan ju meddela att jag är rätt solbränd efter gårdagen..... Men åååh så nöjd med helgen iaf.


Idag har jag då återigen jobbat och det har varit massor att göra i vanlig ordning. Sen hem, fixa middag och iväg på sista aerobicspassen innan sommaruppehållet... Dit promenerade jag och Anna såklart. Väl på passet så var det såååå varmt och segt att vi faktiskt gick efter själva konditionsdelen, skippade styrkan. SÅ idag belv det endast 45 min aerobic och ingen styrka.....plus mina raska promenader till o från jobbet o gymet....totalt 123 min raska steg!!! Totalt är jag uppe i över 25000 steg idag.

Behöver jag säga att jag är nöjd!???
Postat av: Åse
URL: http://didriksson.wordpress.com 2009-06-30 / 19:39:24

Du måste vara drottning av kryssningar. Denna gång verkar ha varit helt okej. :-)



Kram

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?