Svininfluensan

JA, det har ju pratats en hel del om vaccinets "ta" eller "inte ta". Jag har velat fram och tillbaka men ändå så har vågskålen vägt mer på "ta" sidan....sen undrar man ju om vilka biverkningar som eg finns.....och så tänker man på att man ju eg kan bli riktigt sjuk.....jag tillhör ju dessutom riskgruppen och vill inte bli jättesjul. Vi ska ju dessutom till Thailand snart och det vill amn ju inte missa...

Så jag ringde till min vårdcentral idag och har fått en tid för vaccination redan imorgon! Putte får snällt vänta eftersom hanär sjuk just nu, han har feber o känner sig allmänt hängig. Barnen tillhör ju inte riskgruppen så dom får vänta ett tag, men jag hoppas vi ska hinna vaccinera dom innan vi åker iaf....

Så det känns ändå skönt och till slut ha tagit ställning och bestämt sig för att lyssna på de som är kunniga i ämnet. JAg väljer att ta vaccinet pga min sjukdom men oxå för att förhindra spridning till nån som kanske skulle kunna bli ännu sjukare.....man vet ju trots allt inte hur sjukdomen påverkar oss och kan man förhindra det så gör jag gärna det. Då har jag gjort det jag kan iaf.

Hur tänker ni göra?

Postat av: Tant Kim | Bloggdesigner
URL: http://tantkim.blogg.se/ 2009-10-15 / 16:44:42

Jag ska inte vaccinera mig. :P

Postat av: Åsa (Valerina)
URL: http://valerina.wordpress.com 2009-10-16 / 22:23:23

Jag vet fortfarande inte riktigt hur vi ska göra,,,,,antar att jag väntar med att ta beslutet tills vaccinationet finns tillgänglig för oss som inte är i nån riskgrupp.

Postat av: Åse
URL: http://didriksson.wordpress.com 2009-10-17 / 22:14:15

Jag kommer att vaccinera mig, jag hoppas dock att jag hinner få det innan jag sticker till Indien. Det måste gå 2v mellan andra Twinrixen och Svininfl... vilket betyder att jag har 1½v på mig innan jag åker. Vill helst inte ta den den sista veckan utifall jag blir sjuk av sprutan...

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?