Hemma igen!

Eller ja, jag har ju varit hemma sen igår kväll men var alldeles för trött för att skriva här.

Resan blev riktigt lyckad förutom en lite kaotisk start med incheckning på söndagen. Men alla kom med till slut (alla som dök upp i terminalen iaf) och resan kunde starta. Det blev en lång arbetsdag dock, vi startade ju redan kl 9 hemifrån och jag o kollegan var klara med vårt jobb kl 20.00.

Ingen idealsik dag för viktminskning dock. Vi hade det ju så stressigt så lunch hann man inte ens tänka på. Som tur är så hade jag nutrilett-bar i väskan som jag fick i mig vid nåt tillfälle. Och frukt. Väl på båten kl 18.30 fick vi var sin baguette iaf. OCh sen buffe-middag på kvällen. Jag tog en liten omg förrätter (2 bitar sill, lite varmrökt lax, nån sorts laxroullad med ostcreme i, en skiva skinka av nåt slag, sallad o grönsaker. Och så blev det en liten omg varmrätter. Till varmrätt åt jag faktiskt bara laxgryta och 2 små potatisar och lite sötpotatis. OCh lite chokladmousse till efterrätt! 2 glas vin och en öl till maten.

Sen var vår plan att gå o lägga oss tidigt, vi hade ju varit igång hela dagen som sagt. Vi gick till puben och tog en öl där och gick sedan till nattklubben där vi skulle se Arvingarna och Jessica Andersson uppträda. Vi stod länge o väl och tittade på folk hur dom betedde sig och hade sig. Gud så roligt det var. Sen var vi lite sugna på att dansa så vi svängde våra lurviga en stund...fortsatte till discot och dansade hela natten lång.....vi kom i säng 03.30.....det var den tidiga kvällen...

Måndagen var vi ju i Mariehamn och passade på att gå runt och få lite frisk luft och motion. Vi promenerade massor, åt lunch på en restaurang i land (potatis o purjolökssoppa), gick runt i lite affärer. Vi var i land i dryga 6 timmar. Mycket frisk luft och promenerande.

Efteråt passade vi på att sova en stund, vi skulle inte äta middag förresn kl 21. Då åt vi en två-rätters med förrätt o varmrätt. Bra att det inte var efterrätt kände jag. Och återigen hade vi en tanke på att det inte blir en sen kväll...vi ville bara se Martin Stenmarck uppträda och sen gå o lägga oss....Vi gick o la oss 04.40! Det blev en massa dansande igen! Och en del drinkar...

Dagen igår då var en lugn o avslappnad dag. Vi åt sen frukost vid tio. Shoppade lite och hade sen spa inbokat till kl 13 med fotbehandling. Så vi passade på att bubbla lite innan behandlingen. Ett himlans skönt avslut på en härlig resa.


Det enda trista är att jag verka ha blivit förkyld. Jag trodde det var allergi men jag är ff snorig, nyser och är rosslig i halsen....

Men jag passar på att ta det soft idag, VABar då Linus kräktes imorse...
Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?