Sista veckan

Är inne på min sista semestervecka och det känns som om jag varit borta längre än 2 veckor fr jobbet. Vilket är himlans skönt! Jag har verkligne lyckats koppla bort jobbet totalt denna semester vilket ju nästan är en nödvändighet om man ska orka jobba hela långa hösten o vintern....

Igår var jag o Lova nere på stan en sväng och gick då förbi jobbet oxå en sväng. De hade en del o göra som vanligt en måndag. O kan säga att jag inte längtar tillbaks rikitgt än....:D

Förra veckan var vi ju iväg o åkte söderut i landet. Vi var 2 nätter i Malmö och träffade Oma, Opa, Gaby, Inger o Detlef. Detv ar skoj o träffa dom. Oma o Opa börjar ju komma till åren och man vet ju inte hur länge dom finns kvar så man måste passa på att träffa dom när möjlighet ges.

I Göteborg fick vi bo hemma hos Kaffe o Conny. Vi började med vår (traditionella numera) vinkväll och lasagne. Vi satt uppe o spelade schlager-spelet fram till klockan tre på natten! Dagen efter regnade det så det blev inget Liseberg men väl en tripp till stan för mig o Kaffe då vi hämtade ut mina GÖteborgs-kort. Väl hemma spealde vi lite sällskapsspel och sen lagade vi middag och spelade mer spel. På lördaegn styrde vi sen kosan mot Liseberg där vi åkte en massa måste-åkturer och fick köa i oändlighet känndes det som. Det var superduper-mycket folk där den dagen och man fick köa minst 25 min till varje tur. Lova hade lite mer tur med de små karusellerna, inte lika långa kö-tider. Men när hon väl v ar med och köade så var det ignet gnäll utan hons tod snällt o köade. Hon gillade Lisebergs-banan bäst sa hon. Jag som trodde hon skulle bli jätterädd för den.....

Får väl försöka med att komma iväg till Gröna Lund nåt oxå...

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?