Leeedig!!

Åh så skönt, idga har jag varit ledig fr jobbet. HAr jobbat 11 dgr i sträck och då uppskattar man en långledig helg. OCh innan ni säger nåt om att " det kan ju inte vara rätt ens att få jobba så många dagar" så kontrar jag med att vi själv faktiskt har satt schemat. Vi är itne så många på jobbet och för att få ihop helgerna behöver man ju jobba även helg. Det gör ju oxå att man kan få lite kortare dagar på vardagarna, iom att man ju ändå jobbar heltid och ska få ihop i snitt sina 40 tim per vecka...Så för att slippa jobba fler helger per månad valde vi att ha en hel helgs jobb. Jobbar man lixom en lördag kan man lika gärna även jobba söndagen, annars blir det ju fler helger som binds upp. Och visst skulle man kunna lägga den där lediga dagen nån gång tidigare än på fredagen efter, men för att kunna ha ett fast schema på veckorna så funakr det ju inte. Och som sagt, en gång i månaden har man "helvetes-passet".. men det går.

Och goosh vad man uppskattar sin lediga tid mer då! Idag har vi varit iväg och handlat lite på ÖB, där jag fick köpa mina favvorgodisar, Lakrits fudge! :D Köpte en liten påse så jag kan äta några imrogon oich sen ska jag spara till helgen efter oxå. :) Den som spar h*n har.......

Efter att jag hämtat Lova på skolan så åkte vi ner för att klippa henne. Den resan resulterade i att vi oxå fick ta en sväng in på apoteket och köpa...LUSMEDEL! Jodå, lössen är tillbaks......Nu är hon avlusad och Linus hade inga som tur är! Men gaaah vad trött jag blir på detta. Det gick ju löss i skolan tidigare och alla uppmanades att genomsöka barnen....uppenbarligen har inte alla gjort det....O nu har vi det igen. Det var bara att tvätta sängklderna på en gång....

Vilket resulterade i att jag hittade mitt bismark-armband som jag tappade sist jag höll på o röjde och bytte sängkläder! :D Armbandet låg under Lovas lakan. Så lösshistorien förde ju nåt gott med sig iaf. :)

Postat av: Åsa (Valerina)
URL: http://valerina.wordpress.com 2010-02-05 / 22:59:59

Vad trevligt att lössen ledde till nåt positivt iallafall :D



Jag håller med dig ang helgjobb,,,jobbar man den ena dagen kan man lika gärna jobba den andra för att sen få vara helledig en helg istället :D

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?