Brrrrrrr!!

Fy så kallt det varit ute igen. Och enligt prognoserna så tänker inte kylan och snön försvinna nånstans på ett tag. Ifs så får väl snön gärna vara kvar nu när det ändå finns så mycket så att barnen faktiskt har glädje av den. Vi hittade tom ett tefat igår som vi köpte som dom kan schwisha ner för backen med.
Men det behöver helt ärligt inte snöa mer...Den snön vi har räcker gott o väl.

Appropå kylan förresten. Igår var det så hiskeligt kallt att näshåren lixom frös till o det stack till... Vi hade -17 när jag gick till jobbet. Dock klarade jag av promenaden tack vare scarfen som jag hade över mun o näsa. Så en frisk promenad trots kylan blev det. Hem lyckade jga tigga till mig skjuts. Svärmor var förbi på jobbet precis vid rätt tidpunkt och skulle åka hem strax efter att jag slutade så jag fick åka med henne.  :) Tack Gittan!!

Jag funderade på det där med kyla igår. Förr om åren (som typ bara för ett år sen) så klagade man så fort det var ett par minusgrader men nu är man glad om det ligger på runt 8-10 minus och inte kallare... Idag var det strax under 10 minugrader och jag tyckte det var skönt ute!?!! Jag har helt klart hellre typ 5-10 minusgrader än nollgradigt, fuktigt och blaskigt och bara trist....
Samtidigt längtar man till våren nu......lite värme skulle itne vara helt fel. Men då pratar vi om ordentlig vårvärme, inga blaskika 1-2 grader....

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?