Grått

Nu har det blivit ltie varmare ute och det är så grått o trist. Vi har -0,9 grader och det är bara trist. Träden är itne längre så vackert vita och luften är lixom fuktig, hade det inte varit minusgrader så tror jag att det banne mig hade regnat, eller typ småduggat!

Snart dax hur som helst att bege sig mto jobbet och gå det ska jag! Är ju med i en stegtävlign (först till en miljon steg) så då måste jag ju gå.

OCh innan jag gå så har jag mian små ritualer. Som tex med kaffebryggare, jag säger högt " nu stänger jag av kaffebryggaren" , annar skulle jag gå där och fundera sen på ifall jag verkligne stängde av den....MAn gör så mycket grejer varje dag på ren vana. Somdet här med kaffebryggare. JAg har alltså en gång gått mer än en trdjedel till jobbet då jag itne kan komma på om jag stängt av kaffebryggaren eller inte så jag fick snällt vända den gången och gå hem o kolla. Och det är ju klart att det var avstängt. SÅ efter det har jag börjat med min ritual att jag säger högt det jag gör.

Ett annat exempel är tec när jag stänger för dagen på jobbet. "jag stoppar ner pengarna i boxen", "kassan är stängd", nu stänger jag grinden till butiken"....ja ni fattar!?? :)

Men faktum kvarstår att det gör att jag minns mer att jag faktiskt har gjort dessa saker!

OCh nu ska jag gå viäg till jobbet. Och kaffebryggaren är avstängd! "Check!!"
Postat av: Åsa (Valerina)
URL: http://valerina.wordpress.com 2010-01-20 / 21:22:48

Alla sätt är bra utom de dåliga vet du väl :)

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?