Mat mat mat....

Den eviga frågan här hemma är "Vad ska vi äta idag?" OCh som man oftast itne får nåt bra svar på, iaf inget svar som alla gillar. Jag själv är itne så kinkig och kan i princip äta allt eller vad som helst serveras. Så länge man får mat i amgen cohd et itne är alltöfr onyttigt så är jag nöjd. Barnen har inte så mycket att säga till om jämt, det är lixom bara att gilla läget och äta det som serveras. Det är ju då värre med maken som är så trött på all vanlig mat vi gör. Jag medger att det ofta är samma gamla vanliga mat, men kom med nåt bättre själv då!? När amn jobbat hela dagen och inte planerat nåt i förväg så blir det lätt det gamla vanliga. Mat som går fort att laga, som man oxå vet att barnen förhoppningsvi iaf äter...

Jag vet att vi eg borde sätta oss ner och göra lite matplanering. Problemet är att vad man än kommer med för förslag så dissas det rätt ofta......Och då tröttnar man fort.....Som det är nu så lagar jag till sltu mat som funkar, maken äter kanske och gör han det itne så gör han nåt eget.....vilket jag lanske oxå hade kunnat äta, om han bara hade sagt det tidigare..???!!?? Sen blir det sura miner för att jag lagar mat som inte duger....

Igår var jag och handlade på Ica Maxi och köpte lite kött, korv och fisk. Det finns alltså nåt att jobba med i köket, men det gäller komma på vad......

Linus kom med iden att vi skulle testa Linas matkasse eller nåt liknande men det funkar ju itne i vår kräsna familj......Jag skulle lätta testa det, men som sagt, resten av familjen är ltie väl enkelspårig......

Så har ni ngåra bra ideer för middag, hit me!!!
Postat av: Nina Rantalainen
2011-01-26 / 18:36:46

Läste tidigare nånstans om en familj som hade liknande "problem". De pratade med vänner om detta och beslutade sig till sist för något lite annorlunda. Båda familjerna skrev en veckomatsedel men istället för att använda den själv så bytte de veckomatsedel och tillhörande recept eller beskrivningar med varann. På detta sätt fick de rejäl variation i maten och en massa nya recept, tips och idéer.....

Kan ju kanske kännas som en lite jobbig procedur men tror att det kan funka....:)

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?