3e advent

3e advent redan...tiden bara flyger iväg. Om en vecka är det julafton!!! Hur underbart och skrämmande är inte det då!! Underbart för att det ska bli så roligt och få se och njuta av mina barns reaktioner om allt som händer den dagen. Underbart för att det ska bli så härlgit och få umgås med sina nära och kära. Underbart med jättegod mat o trevligt sällskap.
Skrämmande för att jag inte är klar med allt som sak fixas innan..... HAde ju tänkt göra min egen morotslåda i år.... HAr inte gjort nåt än och vet inte om jag hinner heller..... Den pefekta tiden ahde ju varit helgen när man eg är ledig... Men jag ha rju jobbat och haft o göra ändå.

Igår jobbade jag mellan 10-14. Ensam fram till kl 12, då Ulrika började. Hon skulle sedan jobba till kl 18 så hon fick ju vara själv från kl 14. Tiden fram till 12 flög fram. Jag hade fullt upp hela dessa 2 timmarna och det var ju ifs roligt för tiden går ju som sagt mycket fortare. Sen kom ju Ulrika och vi hade o göra fram till ca 13.30 när det väl lugnade ner sig.

Sen fick ju jag gå hem kl 14 och väl hemma var det bara att sätta sig vid bordet. Maten var klar och det var ju tur det för jag var vrålhungrig. Efter många om och men fick även barnen i sig maten (det delades ut en hel drös med hotelser innan det var tomt på tallrikarna). Sedan duschade jag och Lova. JAg har kommit framt ill att det är lättare att tvätta hennes hår när vi duschar tillsammans.... hon blir liksom mer medgörlig då. Det är ju så rolgit att duscha med mamma tydligen....

Nåja, efter många om och men var vi klara alla och skulle bege oss hem till Anna o Sami för trevligt samvaro och lämna/hämta julklappar till barnen. Det dracks kaffe, glögg o vin och det slank tom ner en lite dooleys. :) Vid tiotiden begav vi oss hemåt igen och barnen och jag somnade nästan på en gång. MArkus och Putte skulle se film...vilket slutade med att Putte somnade på soffan istället. :)

Idag har vi då firat vår stora 16-åring i familjen. Markus fyllde 16 år och fick en Nike-tröja av oss i present. På em kom farmor o farfar på besök och då fick han en till tröja, cardigan-typ. Innan de kom hade jag hunnit städa och speja en hel del och Putte hade hunnit baka lite glutenfria muffins åt sig själv. Sedan medans gästerna var här sprang jag oxå fram och tillbaka till tvättstugan som jag lyckades boka imorse då jag kom fram till att jag var trött på att se på den enorma högen tvätt vi lyckats samla på oss i badrummet....

Även Anette, Sandra och lilla Ellinor var och hälsade på idag. Ännu mera julklappar som bytt ägare.....

NU är det dags och gå o hälsa på kudden igen.... trött är jag efter allt ståhej idag. Och så tror jag att jag håller på att bli sjuk..... Har ont i halsen....Bläääh....

Kram på er alla!!

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?