Lucia mm...

Jahaja, då har vi hunnit in till mitten av december och jag är ju sååå bra på att uppdatera här. :) NOT!!

December ja....då sak det ju vara kallt och gärna lite snö redan... Men det är plusgrader, en hel del plusgrader!! Och ingen snö ens i närheten... Vi hade ju lite snö i början på november men.... det försvann lika fort det.

Igår firades det iaf lucia. På jobbet, på dagis och i skolan. Först fick vi se Södertäljes lucia på jobbet. Vi samlades inne på den nya Kringlansrestaurangen för morgon fika och sjönsång. Sedan var det dags o jobba och efter jobbet gick jag till dagis och hjälpte till med att fixa inför luciafirandet där. Efter barnens uppträdande på dagis bar det vidare till skolan för att se Linus luciafirande. Ännu mera sång och fika innan det var dags att gå hem och fixa middag...

Så allt gick ju bra till slut ändå, trots att jag höll på att få panik innan vi väl hade klarat av dagen. Dagen innan, precis vid läggdags kommer nämligen Linus och säger att han ska vara tomte på lucia! "Nehejdå, du ska vara pepparkaksgubbe, det sa du ju förut!" säger jag med len stämma.... "Men mamma, det står på appret på skolan att jag ska vara tomte. JAg _måste_ vara tomte!" Hmm.....leta leta leta efter tomtekläder...... Han hade ju visserligen tomtekläder när de hade uppträdande på Torekällberget 2 veckor tidigare, men det var ju kläder som var modell större, då de ju skulle passa över ytterkläderna...... Nåja, det slutade med att jag hittade gamla tomtekläder han hade för ett par år sedan, (dessa var då stora iom att han hade haft dom över overallen då) så jackan funkade ff, men inte byxorna, det hade blivit trekvartsbyxor...inte så snyggt. Så han fick ha byxorna han hade för 2 veckor sedan och jackan som jag hittade i skåpet. Blev helt ok det med.
Lova var lucia, efter eget önskemål o hon var så fin, så fin. Ska sätta in bilder på båda barnen så småningom.

Nu ska jag se på Mission Impossible 3.
Postat av: Camilla
2006-12-15 / 07:27:31

Hej hej! Hittade hit igen. Ni verkar ha haft en trevlig Lucia. Här var det bara ett uppträdande på dagis/fritids (samma stuga). Mina killar vägrade som vanligt att vara med. Här är det avklarat redan på morgonen. 7.00 är tåget.

Idag är jag hemma, var dålig igår, och hemma lite extra idag. Har ingen ork.

Ha det så gott! Hoppas filmen var bra.
Camilla_73

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?