Måste ha slagit mig...

I två veckor nu (sen sista passet jag var på på höstschemat på Gröndal) har jag gått o funderat och planerat att jag verkligen måste sätta mig på min motionscykel här hemma. Speciellt nu när det är så mycket godsaker överallt och karaktären är som sen är.... Rör man inte på sig kommer ju alla dessa kilon som jag kämpat med komma tillbaka... Men den där förbannade motionscykeln bara står där i vardagsrummet o nästan hånar mig när jag tittar på den.....Skulle egentligen vilja ha en ny, för den jag har nu är lite halvskruttig. Men den funkar ju o det är ju eg huvudsaken.

Nåja, vaknade idag sprudlande av energi! Barnen var supersnälla för en gångs skull direkt från start. Annars är det en massa gnissel o bråk direkt på morognen och en annan blir tokig innan vi kommit ut ur huset o kan gå till skola/dagis. Men som sagt, idag kom Lova med sina kläder på en gång och ville klä på sig utan bråk. Jag fick tom borsta hennes hår utan att hon gnällde alltför mycket...Och Linus vaknade oxå utan bråka och klädde på sig efter frukost utan gnäll. Så skööönt!
Så när jag och Lova hade varit och lämnat Linus på skolan kom vi hem och jag fixade o donade lite och kom sen på att jag nog skulle ta och träna lite. Hade haft i tankarna att jag skulle ta och cykla eller köra ett pass från Bodywork-dvd´n efter att jag lämnat Lova på dagis kl 11. Men så frågade jag Lova om inte jag fick sätta på tränings-dvdn och det tyckte hon var kanon, hon ville oxå jumpa lite. Vi bytte om, för hon ville oxå byta om till jumpakläder, och satte igång med ett aerobicspass från dvd´n. Lova nöjde sig med att titta till slut iaf så jag fick köra passet själv. Efteråt körde jag lite magövningar och 10 st armhävningar. Det var faktiskt riktigt skönt att få svettas riktigt ordentligt igen. Visst har jag ju rört mig under dom här 2 veckorna, men det har ju handlat om vanliga alldagliga pormenader till och från jobbet....

Så nu har man chockat kroppen igen med lite träning! Kanske ska ta o sätta mig på den där eländiga cykeln oxå innan julafton.....
 

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?