Skolstart och rockkonsert

Det var ju ett tag sen jag skrev....så jag tänkte passa på och uppdatera er lite.

Sen jag skrev sist så har jag själv hunnit fylla hela 35 år och det firades i dagarna 3, nåja nästan iaf. :) Själv var jag ut med några tjejkompisar på fredagen den 17e aug för att dansa och dricka lite öl för att fira min stundande födelsedag. Lördagen gick i trötthetens tecken, jag var rätt så trött då, fast tack o lov inte bakis.
Sen väl på söndagen fyllde jag ju då år och blev uppvaktad med blommor och choklad i sängen. Sen lite städning på schemat under förmiddagen och sedan på em/kvällen kom några vänner o släktingar och fikade. Jag fick en jättefin blomma i en kruka med arrangemang, 300 kr i presentkort på guldfynd, maggi och så en fin uppsättning med ljus och behållare. (Bilder kommer senare, lovar,lovar!!)

Nu har oxå skolan börjat med upprop i torsdags och så var först riktiga skoldagen igår, fredag. Linus har nog börjat med lite blandade kännslor....han tycker å ena sidan att det är trist att skolan har börjat, antar att det beror på att man inte kan leka lika mycket som på fritids. FAst samtidigt så rekännde han att det ändå var lite kul att skolan börjat igen.... så vi får väl se hur det utvecklar sig.

Igår då åkte jag och Linus in till Stockholm med tåg efter att jag slutat jobba. Vi gick först till apoteket, för att köpa öronproppar till Linus. Sen vart McDonalds på schemat. Därefter tunnelbanan till Gamla stan där vi träffade min kompis Stefan och gick till en restaurang där jag o S tog en öl och Linus fick en cola. Därefter var det dags för djurgårdsfärjan över till...Gröna Lund!! Där skulle vi se på Hammerfall som spelade. Vi hade oxå lite tur med inträdet, eg kostade det 120 för mig och 60 för Linus att gå in men vi fick gå in med Stefan på gästlistan. :) Det tackar man ju inte nej till. Konserten var jättebra och Linus tyckte det var coolt! Efteråt åkte vi Grönans nya attraktion, kvasten, och sen var det dags att åka hem. Vi var hemma strax efter elva och då var Linus bra trött, han somnade ju dessutom på tåget på väg hem...

Sen kan jag ju glatt meddela att jag kommit igång med min träning ordentligt igen. Aerobicen har ju börjat igen och jag har varit dit och även kört styrketräning efteråt. Gått dessutom med stavarna fram o tillbaka. Skönt och vara igång igen! Nu ska jag försöka få till det så att man har aerobicen på måndagar och sen är tanken att jag ska styrketräna ett par gånger per v, ev byta ut ett av styrkepassen mot step/styrka...

Stegrapport från den gångna veckan kan jag ju oxå lämna:

Lördag 18/8: 15678 steg, varav 5552 raska steg i 53 min
Söndag 19/8: 5201 steg, varav 1194 raska steg i 12 min
Måndag 20/8: 16177 steg, varav 11617 raska i 99 min
Tisdag 21/8: 10310 steg, varav 5742 raska i 49 min
Onsdag 22/8: 16285 steg, varav 6498 raska i 55 min
Torsdag 23/8: 12574 steg, varav 2188 raska i 21 min
Fredag 24/8: 15177 steg, varav 3222 raska i 27 min
Lördag 25/8:  4721 steg


Och sist men inte minst vill jag välkomna lilla Nellie till världen. Pontus o Emmas lillasyster föddes natten mot fredagen den 24/8.

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?