ESC rapport

JAg vet, jag har helt glömt bort att berätta hur det var!!! Så här kommer det Mika. :)

Resan till Helsingfors var alltså helt otrligt rolig!! Det började pirra i kroppen redan på fredan morgon när jag gick till jobbet med resväskan i högsta hugg. Jobbade på som vanligt till 14.30 och hade som tur är rätt mycket att göra så tiden gick fort.

Dessirée mötte mig på jobbet vid halv tre då och hon kom in med en handväska på ena axeln och en lite större väska på den andra axeln...frågade henne om det var allt hon skulle ha med sig och JA var svaret... Kännde mig lite snopen då jag själv slet fram min stora resaväska med hjul på, en så¨n där kabinväska modell större! Jaja man är ju olika så... Jag hade inte klarat mig med mindre iaf och fick plats bra med taxfreen som jag köpte på hemvägen oxå, kanon!

Vi tog oss till bussen och äntligne var vi på väg. Tyvärr hade Anna blvit sjuk så vi blev bara 4 st som åkte iväg. Båtresan över till helsingfors inleddes med buffe med massor med god mat och öl. Sen dansades det vidare runtomkring på båten och vi var alla bra på kanelen in på småtimmarna...Själv har jag itne riktigt koll på när jag gick o la mig men sov gjorde jag iaf.

Efter fruksot var det dags att ta sig av bpåten och gå in till stan och checka in på hotellet. Vi hittade dit lätt och det första vi fick se var Eirikur, Islands långhåriga sångare, sitta utnför hotellfoajen. JAja här hade man hamnat på samma hotell som Island. :)

INcheckninge gick bra tills lut iaf, först visade det sig att våra rum var avbokade!! Vaddå sa jag, vi hade ju bara bokat av ett rum dagen innan, enklerummet som den femte personen skulle ha haft om vi blivit fem. Det löste sig iaf, det fanns rum och vi fick tillgång till rummen på en gång. känndes bra, då hann vi vila en timme innan vi skulle iväg till Hartwall Arena.
Vi kom sedan iväg till HArtwall arena, hittade en busshållplats där det stod ECS-bussen till arenan så vi väntade på den bussen och klev på. Behövde itne ens betala! Kanon tyckte vi. Det visade sig sen (vi kom på den när vi var på väg tillbaks till hotellet senare) att det ju var bussen till pressfolket!! HAha, vi fick oss ett gott skratt! Nåja, busschauffören sa inget så vad ska man göra....

Genrepet då!? Jo vi kom ju till arenan i god tid så vi hann äta lite lunch på arenen aoch dricka ett par öl. Kaffe fick dock i sig kanske en halv öl bara, han var väldigt bakis och mådde inte alls bra. Själva genrepet var som det riktiga sedan på vkällen på tv. Dom tom fejkade röstningen för att se att länkarna till de olika länderna funkade. OCh det var helt otroligt fantastiskt och se det live. Vissa av låtarna var ju helt bedrövliga men blev helt ok ändå när man sog det på riktigt. Öppningsnummret var ju bäst, Lordi!! Äntligen efter ett års väntan fick jag se dessa monsterrockare! Hur coolt som helst. Mellanakten var oxå helt fantastisk. Man såg hela grejen mycket bättre på plats än det man sen fick se på tv. SOm ett exempel så var det en massa små barn som hängde i taket runtomkring arenana och snurrade runt runt runt och detta såg man itne alls liak bra på tv som man gjorde på plats. Vi såg ju dessutom nrä dom intog sin platser och hängde där i hur länge som helst innan själva numret framfördes. Mäktigt!!

Efter genrepet åkte vi då tillbaks in till stan och gick och åt middag. Drack lite mera öl och gick til  hotellet för att värma upp. Sen var planen att gå till nån lokal restaurnag och se finalen live. Vi hittade till en rockbar till slut, fast med facit i hand så skulle vi ha kommit tidigare så hade vi fått sittplats. Som det var nu fick vi stå. KAffe och Conny gick hem till hotellet när röstningen började och Jag Och Dessirée gick efter att röstningen var klar. Så vi kom i säng rätt tidigt ändå.

Dagen efter skulle vi ju checka ut, hade tänkt ev shoppa lite, men Helsingfors var helt bommat! Inga affärer öppna alls! JAg som iaf trodde att de stora varuhusen skulle ha öppet men nix! Det slutade med att vi gick till denna rockbar vi varit på dagen innan och drack öl!
Hemresan från Helnigfors belv betydligt lugnare än ditresan. Vi åt massor igen och drack lite öl men sen gick vi i knoppa rätt tidigt.

Så summa summarum: Helt klart värt alla pengar och åka o se ESC live! Även fast vi bara fick se genrepet så var det äkta vara! Kann helt klart tänka mig och åka o se det igen....nån gång i framtiden!
Postat av: Mika
URL: http://www.mika83.blogg.se 2007-05-20 / 23:51:41

kul att äntligen få läsa =)
Åhh vad jag hade velat vara med!!!
kram

Postat av: Monica
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/ 2007-05-21 / 14:11:14

Ja hurra äntligen får jag läsa om hur ni hade det.
Det verkar som ni hade kanonskoj både på båten och i Helsingfors.
Mycket öl blev det för er, hihi.
Hade du med kameran?
Eller man kanske inte fick ha kamera på genrepet?
Jag kunde inte se melodifestivalen alls, jag var hos min mamma då, hjälpte henne flytta och hon har ingen tv.
Vi hade radion på och fy bubblan vad dåliga låtar det var.

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?