Gravfriden

Jo kom på en grej som jag gått o irriterat mig på. Drygt en vecka sedan läste jag om vår kära kyrkågårdsförvaltning som hade bestämt sig för att rensa på kyrkogården. De hade plockat bort alla lyktor från gravarna och hänvisade till brandrisken. Alla lyktor hade samlats i 4 st containrar och man fick om man ville gå dit och rota och leta efter sina lyktor...om man hade turen att de var hela vill säga! De sas oxå att det minnsann varit notiser om att gravlyktorna skulle plcokas bort under sommarhalvåret just pga brandrisken.

Jag ahr ju haft gravlyktan kvar på mammas grav men inte använt den under sommarhalvåret. Den har dessutom varit placerad i mitten av jordytan där man kan plantera blommor etc så den har ju inte heller varit i vägen för de som sköter gräsmattorna etc...Och höstas investerade vi i i solcellslampor som skulle ge mer ljus under de mörka timmarna även om man inte hade tänt ett ljus. Även dessa solcellslampor har plockats bort! OCh jag blir så upprörd för man kan inte få göra så!! I lördags läste jag en ny notis i tidningen där det stod en ursäkt fr kyrkogårssförvaltningen och de hade ställt upp alla lyktor så man kunde få hämta dom på en spec plats. Men hallå, tror dom man hittar sin lykta och sollcellslapor om man inte hade en väldigt spec lykta?

Nej arg och ledsen det är vad jag är......



Graven efter "plundringen"
Postat av: Åse
URL: http://didriksson.wordpress.com 2009-05-28 / 07:53:34

Det var inte lite fräckt det där!!! Hoppas du hittar era lampor igen.



kram

Postat av: Åsa (Valerina)
URL: http://valerina.wordpress.com 2009-05-29 / 23:47:13

Dåligt av kyrkogårdsförvaltningen :( Men graven var ju fin iallafall, och jag tror den skulle vara ännu finare med solcellslampor ju. Hoppas verkligen ni får tillbaka dem,,,annars får ni kräva ersättning av kyrkan tycker jag.

Postat av: Eva
URL: http://gravidigen.webblogg.se/ 2009-05-30 / 11:41:38

Herre gud, det var ju inte alls dåligt gjort. Va håller dom på med?? Vilka puckon!

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?