Thank You Delicard!

Inför förra julen fick vi på jobbet som present fr Viking Line presentkort fr Delicard. De har olika sorters presentkort där man själv går in på nätet och beställer sin present, allt från mat till olia saker. Ett år valde jag glas fr Iittala, ett annat år tog jag Filippa K muggar. Presentkortet gällde fram till 30/11 i år och jag höll på att glömma bort att beställa nåt men beställde sent om sider mat denna gången. Det blev ankbröst som man ju kanske inte annars går o köper bara så där. 2 st ankbröst fick jag då levererat till mig i torsdags och eftersomd et varit fryst så var vi tvungna att äta uppd et på en gång. Igår var då dagen.

Efter att jag kom hem från jobbet ställde jag mig i köket oich experimenterade....Det blev ankbröst tillagat i ugnen tillsammans emd potatisgratäng, färsk sparris och sås. Det vart riktigt smarrigt och till det smakade ett glas rött vin gott! Lite lyxmiddag mitt i allt. Vi har så dålig fantasi vad gäller mat numera så det blir ofta samma tråkiga maträtter. Men om man bara orkar lägga manken till så går det faktiskt att lyxa till det ibland.

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?