Leeedig!!!

Idag är det min lediga fredag och det har varit sååå skönt att inte behöva passa tider och bara vara. Linus fick oxå stnna hemma, lika bra att passa på när han ff går på 6-årsverksamhet och kan vara hemma. Sen måste man ju börja be om lov o sånt....

Så dagen har gått i slappandets tecken. Visst har jag lyckats stöka undan lite, som tex fixa iordning i köket. Fast just nu förstår jag inte varför jag ens brydde mig för det ser lika hemskt ut igen! JAg fattar inte hur barnen eg äter, hälften hamnar ju på golvet. Vi skulle ha en hund som äter upp resterna.... Fast det funkar ju inte här i vår lilla pyttelägenhet. Dessutom är jag ju "till gränsen på" allergisk så man vet aldrig hur jag skulle reagera på en hund. Katt funkar ju inte alls, tyvärr!

Idag var det då den stora vägdagen igen, väger mig ju officiellt på fredagar. Och idag visade vågen på -0,5 kg sen förra fredagen!!! Det innebär att jag klarat "kryssnings-utmaningen" som jag är med i. Det är en utmaning som en hel drös vikt-snackare från Allt för föräldrar är med i. Kännas kanon att ha klarat det!! Måste ju betyda att mina aerobicspass och promenader gör nytta! Igår var jag iväg till företagshälsan o fick min vaccinationsspruta inför min stundande studieresa till Thailand. OCh då hade jag ju barnen med mig så det blev en promenad med tyngd (Lova i vagnen) fram o tillbaka. Linus cyklade brevid. Totalt belv det en hel del steg igår, rapport kommer i slutet av detta inlägg.

Nåja, idag har det som sagt inte blivit så mycket motion. Men man behöver ju vila lite ibland oxå. JAg har plockat fram lite små vinterkläder som en väninna till mig ska sälja på barnbasar nästa vecka, hoppas jag iaf. :) Man sparar på så mycket saker. Har tänkt sälja saker på Tradera men det blir ju aldrig av...Jag hade tänk gå med o sälja nästa söndag, men kom ju på sen att jag ju är på kryssning då, liite svårt att vara med på barnbasaren då. :)

Nej nu ska jag snart gå o sova. Jag behöver min skönhetssömn inatt. ;)

Stegrapporten då:
Igår tors: 19688 steg, varav 11821 raska steg (104 min)
idag har jag bara kommit upp i 5005 steg, inga raska alls.
Och veckans vikt alltså: 62,4 kg!

Ha det så gott nu alla!

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?