Nygift!!

Halloj på er! Helgen som varit har varit väldigt innehållsrik.

Först och främst, natten till igår kunde ju ha börjat bättre. Lova hade så ont i rumpan/snippan så hon bara skrek, och inte fick man ta nån salva eller så för att underälätta det för henne. Hon fick alvedon som till slut gjorde lite verkan och hon somnade mellan 23.30-24.00. JAg gick oxå och la mig då, för taa vakan av att Lova kom till vår säng och skulle sova mellan oss. Jag kunde så kalrt ien somna om ordentligt utan låg i nån slags halvdvala fram tills att klockan ringde kl 08.00.

Dagen med stort D var här: Bröllopsdagen!
Upp och hoppa och in i duschen, där jag självklart inte fick vara i fred utan Lova skulle ju oxå duscha. Äta frukost coh fixa håret stod näst på schemat. Klä på sig och ut och få skjuss ner på stan där jag skulle bli sminkad. Detta gick lite fortare än jag hade trott så jag gick till jobbet och drack en kopp kaffe för att lugna nerverna. Hämta blommorna var nästa set och sedan uit i kylan och vänta på resten av familjen som skulle komma ner. Vi träffades på torget och gick sedan alla in till Rådhuset där det hela skulle ske. Med oss var svärmor och svärfar som oxå var vittnen och även Henkan och Markus var med så klart. Stackars Markus fick nog en chock när Putte berättade för honom varför han eg var där, han trodde ju bara att vi skulle äta lunch tillsammans och så visade det sig att vi skulle gifta oss. Han som har sett fram emot att fylla 30, för då¨skulle ju vi äntligen gifta oss (Detta sa Putte en gång för lääänge sen att vi skulle gifta oss år 2020).:)

Nåja, själva vigselakten tog ju bara ca 2 min och sen skulle det fotas hit och dit. Sedan gick vi vidare till Hebbevillan där vi åt en jättegod lunch (kyckling i en jättegod currysås och ris till). Efter lunchen åkte vi hem och hämta vår övernattningsväska och skjussade barnen till farmor och farfar där dom sklle sova över. JAg och Putte åkte till Torpa pensionat där vi började eftermiddagen med kaffe och tårta (nåja Putte fick ingen tårta eftersom den inte var glutenfri). Sen gick vi ut på en skön promenad i det härliga höstvädret. Kom tillbaks till rummet och tog det lugnt fram tills middagen skulle serveras vid 19-tiden. Vi tittade bla på fotboll (Aik-Hif) som såg ut och gå jättebra ur AIKs synpunkt. Dom ledde ju med 2-1 när ordinarie matchtid var över och jag var överlycklig. Det sista som händer i matchen är att HIF gör mål!!
Buhuu!!

Nåja, middagen serverades på Glashyttans värdshus. Jättebra sevice och jättegod mat. Till förrätt fick vi parmaskinka med melon och grissini (ingen grissini så kalrt för Putte). Varmrätten bestod av hjortfilé med potatiskompott med nån jätegod sås. OCh efterrätten då, halloncheescake!! Så gott! Putte fick hallon och vaniljmousse som oxå såg ut att vara kanongott. Till maten drack jag 2 glas rött vin o Putte drack mineralvatten (ha dricker ju ingen alkohol längre pga sin medicinering som gör att han får världens huvudvärk). Tillbaks i rummet tittade vi lite på tv loch jag drack lite mer vin som jag hade haft med mig hemifrån. Sen släckte vi lampan och mer detaljer får ni inte. :)

Idag började dagen med en god frukost så klart. och sedan checkade vi ut och åkte till svärisarna för att hämta barnen. Innan vi åkte därifrån blev vi bjudna på lunch.

I present fick vi två jättefina tavlor som vi sak sätt upp här i vardagsrummet.

Så då kan man alltså titulera sig fru. Får se hur bekantskapskretsen reagerar, de visste ju inte om detta då vi lyckats hålla det hemligt. Fast jag har ju haft det sååå svårt att hålla tyst.. Anette reagerade fint tyckte jag iaf,hon tyckte det var häftigt att vi gjorde det i smyg. :)

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?