Intervallträngin

Ja det skulle jag faktiskt vilja kalla min stavpromenad för, Intervallträning! Jag var iväg på en stavpromme på 50 minuter och min köra hemstad bjuder ju på en hel del backar vilket gör att man till och från får en kännsla av intervallträning! Backe upp...backe ner....upp o så lite plant...ner....

Jag hade en tanke innan jag gick iväg på min promenad att det är bättre med en stavpromme än ingen motion alls, alltså en inställning på att det ju inte alls är så jobbigt. Och de första 10-15 minutrarna var inte jobbiga heller. Sen ko jag upp i puls och kännde att det var tur jag var ensam, hade inte klarat av att föra en konversation med någon...Efter diverse backar kom jag till instinkt att min stavpromenad kan nog j'möfras med vilken annan pulshöjande träning som helst. Goosh vad svettig jag var när jag kom hem och det tog 5-10 min innan jag andades normalt igen...

Hur som helst är träningen för idag avklarad och jag kan med gott samvete äta vad som bjuds på middagen hos svärföräldrarna om ett par timmar.


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?