Sommarplågor

Visserligen är sommaren den tiden jag gillar mest eftersom det är varmt och man slipper klä på sig tonvis med kläder....Men med värmen kommer även plågoandarna....o då pratar jag om alla dessa eländiga kryp! Alla dessa flygfän som jag pratat om tidigare. Getingar finns det gott om! Jag tycker verkligen inte om dem. Visst jag VET att ara man sitter still o låter dom hållas så gör dom oftast ingenting men jag kan bara inte sitta still när en geting närmar sig! Då sitter jag hellre inne!!

Igår satt vi hos Yvonne (en gammal dagsifröken till både Linus o Lova) och fikade under äppelträdet och jag satt lugnt en stund.......men till slut gick det inte att ignorera getingarna....de blev fler o fler....urk!
 
Och så har vi ju så klart myggen oxå.  De är ju inte lika jobbiga som getingarna förutom att jag hatar deras ljud. Och så kliar det ju så förbenat mycket när man blivit biten av en mygga. Nu ahr jag skonats rätt bra under denna sommar men fick tydligen 2 finfina bett igrå varav den ena är stor!! Har haft på kortisonsalva o ska ta en allergitablett, brukar hjälpa en del iaf.... Jag förstår vart Lova har fått det iaf....Hon får ju oxå stora blaffor när hon blir myggbiten...

Här är mitt fina myggbett

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?