Ullared!

Härliga tokiga Ullared! Jag och svärmor åkte iväg på en utflykt till Ullared igår med en av våra dagsresor som vi har på Björcks Resor. Startskopttet var kl 06.00 fr torget i Södertälje o målet var alltså Ullared. Vi hade stop i Ödeshög för frukost runt nio-tiden, sen fortsatte resan vidare och vi var framme ganska exakt vid tolvtiden. Vi tog våra vagnar och gick skilda vägar i affären...det går ju inte hålla ihop där när man vill ha oika saker... Jag styrde min vagn runt på hygienartikllar, herravdelningen och sen på barnavdelningen där jag nog tillbringade mesta av min tid....På herravdelningen blev skörden en skjorta och 3 par kalsongenr och 2 par strumpor. På barnavdelningen blev skörden större....hittade underkläder tröjor o byxor till Linus och till Lova blev det oxå en del byxor, tights tröjor och underkläder. Båda fick nya badkläder oxå. JAg fick emd mig 2 par jeans o 2 toppar och ett par shorts till sommaren.

Det lustiga är när man går där är att man förvånas hur billigt allt faktiskt är. Jag upptäckte att jag endast plockade på mig kläder som kostade runt 100 kr eller under. Linus jeans kostade fantastiska 29,95! 2 par av dessa blev det. Så fort nåt var dyrare än 100 kr st la jag ifrån mig det. Förutom mina jeans. Jag köpte ju 2 par jeans som kostade 199 kr var, helt ok med tanke på att såna här jeans i vanliga fall nog kostar minst det dubbla om inte mer. Notan i slutändan belv ju inte jättebillig men jag har fått massor för pengarna. Jag räknade ut att snittet för mina grejer blev 42 kr per grej/plagg.

Dessutom passade jag på att bunkra upp lite presenter till kommande barnkalas. Jag vet ju att Lova blir bjuden på ett o annat kalas så nu har man presenter klart hemma för några av dem iaf... Och så köpte jag presenter till mina barn som ju fyller år snart....vad som köptes är väl lika bra och hålla tyst om....man vet ju aldrig vem som läser här :D

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?