Vinter igen....

Ja, igår kom vinter igen på allvar! Värsta snöovädret på länge som hittade hit till oss. Det började snöa lite lätt på eftermiddagen men belv snabbt väldigt krafitgt och blåsigt. Det var faktiskt ritkigt läskigt och vara ute i tarfiken och köra, men jag hade inget val. Linus är ff sjuk och vi åkte iväg till läkaren för att kolla läget. HAn hade klagat på ont i örat och halsen bla. OCh så har han ju ff feber....

Örat och halsen såg ok ut, senkan var ok men lungorna lät sämre. Doktorn tyckte det lät som astma....Så han fick ordinerat pulmicort och bricanyl och hela familjen fick Cocillana Etyfin....Astma-medicinen ska han ta nu udner tiden han ff är dålig, sen ska han ha paus i ca 2 veckor och så ska vi börja med en utredning om ev astma....Det fattades bara det lixom....

Fingret ser iaf bättre o bättre ut. Vi var till SÖS i onsdags och det ordinderade fortsatt fingergymnastik och spelförbud i en månad till.....MEn sen ska han var återställd...

Tillbaks till snökaoset då....

Vilken pärs det var idag. Jag gick till jobbet, tog ju lite längre tid än vanligt. Men man hade lixom itne heller några andra alternativ...bussarna går inte. Det plogas o plogas men det blåser ju så eländigt oxå så att vägarna blir igensnöade på en gång.....Nu är jag ändå hemma som tur är, efter en kämpig promenad hem. Jag o Putte delar på VAB idag så jag kom hem efter halva dagen på jobbet....nu blir det att vara hemma idag och imorgon och så ska jag jobba igen på söndag...





Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?