Påskmat och godis

Nu är det påsk och då får man äta godis!! Ävenjag har bestömt att strunta i alla måsten och icke-måsten. Lovade mig själv at tunder påsken får jag äta och dricka vad jag vill, bara jag ser till att  njuta ordentligt! Och njuter, det gör jag.

I torsdags erkännde jag inne på viktsnack om att jag spårat ur under veckan och lovade ta tag i vikten igen efter påsk. Så jag har verkligen gått in för påskfirandet för fullt! Långfredagen började dock bra. Jag gick stavg¨ng till jobbet- SKulle jobba mellan 11-16, så 09.45 gick jag hemifrån och gick en lite längre runda till jobbet. Det tog 45 min i rask takt, 4 km rätt exakt blev det. Hade med mig ombyte till jobbet så jag slapp jobba i svettig tröja. Sen jobbade jag och gick stvagång hem oxå, fast då bara den vanliga vägen som är knappt 2 km. Sen börjades godisätandet redan den dagen. Och godis har det blivit varje dag.

Igår, påskafton var vi då hemma hos svärföräldrarna (känns så skönt och kunna säga svärföräldrarna och mena det på riktigt nu, innan var vi ju bara sambo o man sa ju samma sak då, fast det inte alls var samma sak då som nu när man  är gift. :) ). Iaf så fick vi jättegod påskmiddag. Det var ubffe i vanöig ordning och det serverades kycklingklubbor, hemlagade köttbullar, prinskorvar (to dock inga), revbensspjäll (var det väl?), potatis, potatisgratäng, ägg, sill, lax, kikäreter, morotsstavar,  o en massa mer....Påsköl o snaps till o jag åt så jag häll på att bli sprickfärdig. Det var jättegott verklign och när man är där så äter man tills man spricker för man kan inte låta bli!! Senare fick vi kaffe med snickerstårta och glass och så en massa godis så klart. När jag satt där i soffan och jäste så var jag tvungen att knäppa upp skärpet ett par hål....(Lovade svärfar att jag skulle skirva det, så nu har jag gjort det).
Henkan hade oxå med sig en tjej i år. Himla kul och få träffa hans flickvän, det har man ju inte blivit bortskämd med tidigare. En riktigt trevlig o rar tjej verkar det vara. Hoppas vi kommer att få se mer av henne i framtiden. :)

Nu ska jag nog avsluta med stegrapporten och gå ut med mina busungar ett tag....

Kram på er o Glad Påsk!!

Fredag 6/4: 11107 steg, varav 7210 raska steg i 59 min
Lördag 7/4: 3441 steg, inga raska steg.
Postat av: Monica
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/ 2007-04-09 / 23:02:59

Jo då man får äta godis när det är påsk. Det som gäller sedan är väl att sätta stopp så man inte fortsätter äta av bara farten.
Vi åt upp resten av vår memma igår, tom Lukas gillar det.

Ha det bra, kram

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?