Aj, aj, aj

Idag har jag ont! Idag har jag varit hos käkkirurgen på Sös och tagit bort min visdomstand. På ett sätt är det ju skönt och ha det gjort men samtidigt är det ingen smärta man vill önska nån annan.

Dagen började med att jag var och lämnade Linus i skolan och Lova på dagis. Gick hem och åt en andra frukost. Hade ätit fil med flingor innan jag lämnade barnen men åt även 2 mackor med rökt skinka på och 2 koppar kaffe till när jag lämnat barnen. Tänkte att det var lika bra och äta ordenltigt innan eftesom jag visste om att det skulle dröja några timmar innan jag skulle få äta och dricka igen. Putte hade tagit ledigt idag och följde med mig till sjukhuset. Vi åkte iväg vid tio efter att ha tagit bort all snö från bilen som fallit i helgen. Väl framme fick jag vänta ett tag och hann bli riktigt nervös. Så var det då min tur att gå in. Först skulle det tas en röntgenbild, för de från folktandvården var inte tillräckligt bra. Sen fick jag komma in på rummet där tanden skulle opereras bort. Jag fick 3 st bedövningssprutor och det var ju det jag hade fasat för mest. Men det gick bra. Sen skulle bedövningen verka så vi småpratade lite om dittan o dattan. Och sen var det dags. Jag fick ett skynke över mig så bara näsan och munnen tittade fram genom ett hål, allt för att det skulle vara så sterilt som möjligt. Det tog sin lilla tid, jag kännde hur han ryckte och slet i munnen men till slut fick han ut tanden i ett stycke. Den såg ut som en hajtand, med böjd rot, rätt häfitgt faktiskt o få se den. Han förklarade oxå att det bästa var och få ut tanden i ett stycke och inte ta bit för bit och behöva ta ut roten sist för det ökar infektionsrisken.

Fick brufen utskrivet som jag skulle ta tillsammans med alvedon för att lindra smärtan. Ordination att ta det lugnt och inte lyfta tugnt i ett par dagar. Han tyckte att det vore smart att inte jobba imorogn heller, så jag tänker vara hemma imorrn. Och så det hemskaste av allt, betalningen. Hela kalaset gick på dryga 2900 kr!!!! Som om man inte hade andra hål att täppa med dom pengarna.... Men det var bara och betala och se glad ut.

Sedan vi kom hem har jag mestadels leagt i sängen, läst lite och sovit rätt mycket. Ätit en naturdiet-tetra och lite Keldas tomtasoppa. Och om en stund tänker jag ta lite glass, tycker definitivt jag har förtjänat det!! Ihop med lite mera painkillers........

Mina stegrapporter är inte mycket att hurra för sen torsdagen men drar dom ändå:
Fredag: 10022 steg, varav 4134 raska (37 min)
Lördag: 5324 steg
Söndag: 3061 steg
Måndag: 6809 steg
Postat av: Mika
URL: http://www.mika83.blogg.se 2007-01-22 / 23:04:28

Tycker defenetivt att du förtjänar glass!! I stora lass =) Fy fan för att dra ut tänder... å sen måste man betala för skiten oxå!

Ja visst är vagnen fin!!! =) Har dock inte kört den ute än haha!!
krya på dig! Kram kram

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?