Stavgång i regnet

Idag tog jag stavarna och gick fram o tillbaka til stan. Uppdraget var att köpa en present då Linus skulle gå på kalas. Vädret var kanonfint när jag gick ner. Lite blåsigt men inte alls så farligt. Stormen ska ju vara på väg hitåt så jag tänkte ta det säkra före det osäka och gå ner o köpa presenten på en gång när dom öppnade affären. När jag köpt presenten, gick jag ner till jobbet en sväng och passade på att ta dagens första kopp kaffe då kaffet hemma hde tagit slut. Och så fick ju Susanne lite sällskap, en liten stund iaf. :)

Efter min dyrbara kaffepaus tog jag åter tag i stavarna, lurarna i öronen och ut i .....regnet! Det hade börjat regna under tiden jag varit inne och köpt presenten och druckit min kopp kaffe. Men jag hade ju beståämt mig för att få min portion av motion för dagen med stavarna så jag struntade i regnet och gick ändå! Hur duktigt är inte det??? Och som belöning så kan jag alltså rapportera 40 min stavgång idag!! Jag gick alltså hem lika fort som jag gick ner på stan, och då är det ju alltså (för som inte vet) nerför till stan, uppför på hemvägen.

Helgen annars har gått rätt lugnt till. Vår plan hade väl eg att åka till Ikea för att inhandla en ny garderob till Lova, för hennes gamla gav upp i veckan. Men Putte har inte mått så bra så vi har iaf plockat isär den gamla garderoben så den inte rasar på en lekande Lova. Kläderna ligger i högar på hennes golv i ena hörnet av rummet just nu, dvs dom som inte ligger i ena ändan av hennes säng, men det ska väl åtgärdas inom kort...hoppas jag. :)

Jag har dessutom inte alls svullat som tex förra helgen. I fredags åt vi tacos till middag, men itne en endaste chipsbit hamnade i min mun. Jag mådde dessutom lite halvkasst så jag gick o la mig redan vid nio. Igår åt jag lite godis, men inga supermängder då heller. Putte köpte en chokladkaka till mig på affären som jag bett om, men han kom hem med en 100g-kaka istället för en 200g som jag skulle ha köpt. Jättebra faktiskt, för hade jag haft den stora, hade jag ätit upp den, helt säkert! Nu åt jag upp hela den lilla, men det var helt klart lagom. Några smågodisar åt jag oxå men i det stora hela är jag nöjd med gårdagen.
Idag har jag inte ätit nåt godis eller annat onyttigt alls. Så nöjd!!

Vågen förresten, visade -0,3 kg sen förra veckan, helt ok med tanke på min frossarorgie förra helgen. 

Och så stegrapporten:
Fredag: 7557 steg, varav 1184 raska steg (Fick skjuss ner till jobbet den dagen)
Lördag: 2340 steg. Ingen höjdare alltså...
Söndag (idag):8954 steg, varav 4497 raska steg

Postat av: Mika
URL: http://www.mika83.blogg.se 2007-01-14 / 22:20:06

Fasen vad du är duktig!!!
Blir nästan motiverad av dig!!!
kram kram

Postat av: Heidi
URL: http://heidin72.blogg.se 2007-01-16 / 18:22:49

Ja men det är väl bara att bli motiverad då!! :)

Kram kram!!

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?