Härliga vår!

Vi har äntligen fått vår här i Södertälje!! Så härligt när man kan börja gå med lite lättare skor och solen tittar fram och fåglarna kvittrar. Såg tom några krokusar som försökte titta fram. Älskar våren! Det symboliserar nåt nytt, väntan på nåt ännu bättre, nämligen sommaren!! Fast idag känndes det som om det var lite kyligare ute och tydligen så är det inte helt slut med vintern än. Enligt väderprognosen så kan det bli stormigt och vintrigt igen., Men å andra sidan så är det ju mars så vad mer kan man vänta sig.

Det som ändå är himla positivt är att dagarna känns längre iom att det är ljust så mycket längre. Och jag kan gå hem från jobbet. Himla bra både för viktens skull, för flåsens skull  och för plånbokens skull. :) Det blir ju bara dyrare och dyrare och åka kommunalt så....

Annars har det varit en rätt hädnelserik vecka. Eller ja, om jag säger så här, förra fredagen hade vi vår årliga fest för fröknarna på dagis. Det går ut på att vi är några från föräldrarådet som fixar och donar och får till en fest med 3-rättersmiddag och tillhörande dryck till. Fröknarna behöver självklart inte betala nåt, vi gör det ju för deras skull, för att visa vår uppskattning på att de gör ett bra jobb som tar hand om våra barn. De föräldrar som sen vill vara med får betala en liten summa, i år hade vi bestämt 150 kr.
OCh oj vad skoj vi hade. Vi fick kanongod mat av en kille som ställde upp frivilligt (ett gammalt dagisbarn) och det dracks en hel del vin coh vi sjöng karaoke coh hade det allmänt roligt!! Lördagen då var ju av förklariga skälv lite seg..... Men mello såg jag ju som ni redan vet och det slutade ju hur bra som helst.

Sen har det tränats och jobbats och hunnits med en fest till. I onsdags hade vi vår Kringlan-gettogether, då vi bussades ut till Skutan (mäss o konferenscenter ute vid Södra) där vi fick sjunga lite gospel till ledning av Gabriel Fors (ni vet killen som sjöng i Blond en gång i tiden), vi fick god medelhavsinspirerad mat och så vin till. Efteråt fortsatte vi till Stanleys där det sjöngs karaoke igen......
Så då vart det ännu en seg dag igår..... Men trots det så kom jag ner på stan med Lova så hon fick klippa sig.

OCh nu är det helg och det enda som är planerat är att Linus ska på kalas imorgon mellan 11-14 och jag ska städa och tvätta.....

Ok stegrapport dårå....

torsdag  8/3:(ingen rapport då jag inte har det nånstan uppskrivet....) Dock en bra dag då jag gick till och från jobbet och så var jag och tränade core och step/styrka. Så visst är jag nöjd ändå!
fredag 9/3 14678 steg varav 4668 raska
lördag 10/3 7466 steg varav inga raska
söndag 11/3 5321 steg varav inga raska
måndag 12/3 11548 steg varav 5837 raska
tisdag 13/3 11139 steg varav 3406 raska
onsdag 14/3 20371 steg varav 8848 raska
torsdag 15/3 9948 steg varav inga raska
fredag 16/3 9224 steg varav 1471 raska.

Det var allt för idag!! Nu ska jag se på Så ska det låta.
Postat av: Mika
URL: http://www.mika83.blogg.se 2007-03-18 / 07:57:42

Å så försvann våren ige, jävla helvetes snö!!

Har ju tagit bort vinter kläderna!!

kraaam

Postat av: Mika
URL: http://www.mika83.blogg.se 2007-03-21 / 08:31:33

Har gjort en utmaning, häng på om du vill =)

kram

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?