Sista lediga dagen

Idag var sista lediga dagen denna veckan dårå (jovisst är jag ledig på söndag men jobbar imorgon). Och visst kom vi ut. Gjorde en finfin snögubbe och en början till en snöborg. Men det tog lite emot och komma ut först. Min rinnsnuva jag hade i förrgår kom tillbaks med besked igår kväll och hade inte försvunnit under natten. Så jag har kännt mig allmänt förkyld idag, men inget jag inte överlever. Dagen började dessutom med ett glädjebesked på vågen, hade gått ner 0,9 kg sen förra fredagen. Vilket betyder att jag fixade utmaninge jag är med på med råge. Hade först satsat på att gå ner till 63 kg, det fixade jag för nån vecka sen så jag ökade med ett halvt kilo till, till 62,5 kg. Och vågen idag visade på 61,9 kg. Första gången under 62 kg sen innan Lova föddes. :)

Denna utmaningen är en jättesmart grej och vara med på faktiskt. Vi är en grupp tjejer från allt för föräldrar, viktsnack, som utmanar oss jälva med att nå ett visst mål inom en viss period. Denna viktumaning hette sportlovsutmaningen och slutade alltså denna veckan. Vi börjar direkt på en ny, kortare denna gången som heter påskutmaingen och varar bara i 5 veckor. Sätter rätt låga mål varje gång då jag ju vet av erfarenhet att det kan gå väldigt sakta. Man kan oxå ändra sitt mål under utmaningens gång, så skulle jag nå mitt mål tidigare så ändrar jg det ev till lite mer sen.... Men vilken kick man får när man fixat sitt mål!!! Jag var verkligen glad imorse!

Samma sak med träningen. Är med på en annan sida som heter funbeat, där man registrerar sin motion och så har man olika mål som man sätter själv. Är med i en grupp där det oxå är tjejer från aff och vi har etapper vi räknar. Som tex nu i februari hade jag som mål att ha motionerat 840 min, men jag fixade 1033 min. HUr glad blir man inte då!! Sen blir man sporrad av andra som tränan så min tävlingsinstinkt vaknar till liv och gör att jag vill motionera ännu mera, bara för att slå alla och bli först på listan... fast dit är det långt kvar! :)
Har iaf höjt ribban lite till nästa månad, mitt mål nu blir att motionera 1200 min under mars-månad.

Inga stegrapporter finns att rapportera då jag itne haft nån på mig när jag varit hemma sjuk. Återkommer imorogn igen!!

Kram!


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?