Morsdag mm

 Igår var det då "alla mammors dag" som Linus brukade kalla det förut. Jag skulle få äran att sova ut, men jag var vaken redan vid åtta. Hörde när pappa och Linus gick iväg till affären för att handla. *så hemligt så* De kom hem och pappa satte giåpng kaffet. På mors dag är det nämligen så att man får kaffe på sängen, bara den dagen på året är det så enligt Linus. Så jag låg snällt kvar i sängen tills jag fick mitt kaffe. :) OCh blommor fick jag och så teckningar. Lova överraskade mig med en jättefin teckning med en gubbe på (jag) sol på hilmen en klippa brevid och så en dörr. Jag frågade vart dörren gick och den gick tydligen till en grotta, som hon ville rita dit senare. Tyvärr så lyckdes hon förstöra den fina teckningen då men jag fick en ny senare som kompensatuon! :) Men det roliga var att se henne göra en detlajerad teckning. Det har hon aldrig tidigare gjort som jag har sett.

Sedan på förmiddagen åkte vi iväg till Lina herrgård där det skulle vara en markanad. Ingen stor en dock, men jag köpte lite tea tree salva som jag ska prova på min svamp som jag har på huden. Just nu är jag beredd o prova allt, bara jag blir av med skiten!
Sedan åkte vi vidare till Enhörna men loppiset där var stängt så vi åkte till Plantagen o köpte blommor till balkongen. På em var jag ute med Lova en stund. Hon fick leka och jag satt i solen och snorade! Näsan rann som en vattenkran och jag tror det var en kompination av förkylning coh allergi för så dålig som jag var där ett tag var det bra jobbigt. Men efter ett par alvedon så var jag fit for fight och vi åkte till svärföräldrarnas kolonistuga där vi skulle få grillat till middag. För det vill man ju inte missa!

Efter middagen gick vi en liten runda och sedan var det fika. Jag åt en liten bit av tårtan som var kvar sen lördagen då Berndt fyllde år. Väl hemma däckade jag tidigt och har idag varit hemma från jobbet och kurerat mig. Sov hela eftermiddagen på soffan och känner mig mycket bättre nu.

Lördagen då (går lite bakåt i händelserna) så var vi först ute på fm jag och barnen. Vid tre skulle vi infinna oss hos Anette o Andre eftersom Ellinor fyller ett år på tisdag och henne skulle vi fira. Innan vi kom dit hade vi ätit lunch hemma. Väl där belv det bulle o tårta, en liten chokladboll o muffins åt jag oxå. Det avrt verkligen rubbet! Tur att det var lördag då jag ju "får" äta vad jag vill. Sedan vidare till svärisarna där Berndt skulle firas. OCh ännu mera fika. Gittans goda rabarberpaj kan man ju inte avstå så det tog jag en bit av. Och en bulle som Lova inte ville ha. O så 2 glas likör till kaffet. Ja godsaker blev det allt i lördags. Efter att vi kommit hem från svärisarna däckade jag rätt tidigt för då hade näsan börjat rinna igen.. . OCh det var ju ifs bra för då hann jag inte äta så mycket godis. Åt lite choklad innan ja somnade men det var det enda.

Nu är det hårdhanskarna som gäller igen. Måste ju få bort lite av den här hemska magen innan bikinivädret börjar...
Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?