Och så har Lova oxå fyllt år!

Igår var ju stora dagen för vår lilla prinsessa, hon fyllde 4 år! Vi fick väcka henne på morgonen (annars är det ju alltid hon som vaknar först) så jag och Linus sjöng för henne, pappa hade redan hunnit åka till jobbet. Så fick hon öppna sin present, en rosa my little pony, i dockstorlek, som låter och har sig. Heter tydligen Pinky Pie. :) Efter välling och frukost gick vi till dagis där hon skulle bjuda på glass under dagen. Jag och Linus åkte till tandläkaren vi, för han hade ju ramlat dagen innan och slagit sin vänstra framtan i läppen. Tandläkaren sa dock att tanden såg OK ut, men det kunde ändras inom nån vecka. Nu ska vi även anmäla det till försäkringsbolaget bara för säkerhets skull. 

Ja helgen har ju då alltså gått i kalasets tecken. Fredagen var ju farmor och farfar här och firade båda barnen, lördagen var vi på dop och så på söndagen hade båda barnen var sitt kalas. Först ut var Lova. Det var 17 st småtjejer som fick korv med bröd, glass med maränger och chokladsås, bullar och småkakor. Sen skulle presenterna öppnas o det tog ju sin lilla tid. Strax därefter var tiden slut och dags för alla barn att gå hem. 

En timme senare var det då Linus tur. Där vart dom bara 6 pojkar och 4 tjejer, men det kalaset känndes dubbelt så jobbigt som Lovas. Killarna var så vilda och tjejerna tjoade....Dessutom ahr dom ju mer krav på lekar i den åldern. Redan efter en timme hade de fikat och presenterna var öppnade och flera lekar hade hunnit lekas o jag kännde mig färdig att ge upp. Det blev "hela havet gunagr" ett antal gånger, dansstopp och limbo flera gånger om. Sista halvtimmen skickade jag ut ungarna! Kan ju lungt säga att jag hellre tar hand om 17 st småtjejer än 10 st i Linus ålder....Phuh!! JAg överlevde dock och nu är det ett helt år kvar innan det är dags för kalas igen!!
Postat av: Mika
URL: http://www.mika83.blogg.se 2007-05-08 / 22:41:28

åh vad kul med kalas!! jag längtar =)
såg sötnosarna i tidningen!!
kram

Postat av: .:Sabina:.
2007-05-08 / 22:41:59

TVÅ kalas på en dag. Du är ju galen - eller osedvanligt tuff!! :oD
Kram

Postat av: Monica
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/ 2007-05-08 / 22:55:13

Men hjälp hade ni bådas kalas på samma dag. Jag tror jag dånar, det skulle jag aldrig i livet palla med.
Medalj till dig, det är du värd.

Nu får du vila upp dig ett helt år.

Postat av: Camilla_73
2007-05-09 / 18:53:54

Så imponerad av dig att ha två kalas på samma dag. jag är ju slut efter ett. I år kommer M´s kalas att vara ute oavsett väder. Det ska bli vattenkrig. Hur man nu fixar med det.
Så måste jag ju bara säga att jag är så avundsjuk på dig som får åka iväg på fredag! Jag kan inte få plats i resväskan eller så?

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?