Sjukstuga!

Ja här var det fortsatt sjukstuga! Maken låg med hög feber inatt, skakade för att han frös så mycket. Nu har febern gått ner något på honom men han är rätt urlakad. Linus feber har försvunnit tack o lov och han snorar inte alls lika mycket som innan. Så han är faktiskt ute och "luftar" sig nu. :) Skönt att han inte fick lika hög feber som Lova hade iaf och det varade inte länge.

Själv gick jag ju och jobbade igår och med facit i hand skulle jag inte ha gjort det. Jag belv ännu sämre! Näsan rann som en kran och jag nös o hostade om vartannat. Jag gick hem lite tidigare än jag skulle ha gjort, hela 20 min! :)  Väl hemma låg jag och halvsov på soffan tills det var dags att ta tag i middagen. Som tur är var det redan bestämt vad vi skulle ha så det gick relativt enkelt att fixa....

Kvällen gick i slappandets tecken så klart. Vi såg på tv och kl 22 gick jag och la mig faktiskt och sov i 11 timmar! Så skönt! På morgonen fick jag hosta, snyta mig och nysa i en halvtimme ungefär men mådde sen bättre när jag väl klivit upp. Jag är ff trött och nyser till o från men den rinnande näsan är iaf borta! Ett steg framåt! Jihoo!! Jag tog mig tom till affären och köpte lite mer alvedon, halstabletter och näsdukar och mat så klart. Sen blir det till att laga middag (tacos) men inget mer anträngande idag. En lugn avslpannad dag att kurera sig ännu mera. På måndag ska jag vara "fit for fight" till jobbet igen!


Postat av: Monica
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/ 2010-04-21 / 23:42:24

Usch då vilken otur ni har som är risiga i familjen.

Kurera dig så gott du kan och ta hand om dig!

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?