Midsommarhelgen...

Ja det sägs alltså att det är midsommar. Själv kom jag hem från Luleå igår då jag varit i Töre på min farbros begravning. Begravningen var jättefin och jag är glad att jag åkte. Jag fick ta ett ordentligt farväl av min käre farbror som jag tyvärr inte träffat på många många år men som jag ändå fått kontakten med via facebook de senaste åren. Hans fru berättade att han sagt att "Heidi kommer denna sommar (sommaren gick o jag kom aldrig)...men denna sommar kommer hon ( o även den sommaren gick tyvärr...)" Nu hade jag tänkt försöka få in det i planerna till sommaren men hann inte.....så det jag då kunde göra var att åka till begravningen. Bonus med resan var att jag äntligne fick träffa en hel del av mina kusiner igen!  Och nu ska vi bli bättre på att hålla kontakten har vi sagt.

Här är de vackra blommorna som Pekka fick!




Som sagt, jag kom hem igår och hann precis hem så vi hann gå till Torekällberget för att se lite folkdans och se midsommarstången resas och dansa runt den. Eller ja vi o vi....det var jag och Lova som gick dit till slut. Putte hade ingen lust och Linus ville hellre leka ute på gården.




Efter Torekällberget gick vi hem, jag gick för att handla lite midsommarmat och sen började jag tillaga maten. Hyrde även en film till kvällen och såg på den. En riktig miss dock, Shutter Island var rena skräpet. Men jag var tvungen att se den klart.... Putte gav upp rätt fort men jág måste ju se ifall den blev bättre...


Idag har vi inte gjort många knop. Jag har varit iväg på en stavpromenad på 70 min, så lite motion har jag fått iaf. Blir väl en slappar dag resten av dagen.....
Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?