Hemma igen!

Efter 2 helt underbara veckor är man tillbaks i kalla Sverige. Vilken chock det är för kroppen att komma fr 30-gradig värme till minusgrader och snöslask.....

Jag har iaf njutit av varje sekund på semestern. Ätit gott, druckit gott, solat och badat massor. Och även lyckats klämma in motion däremellan...

Vi hade ju all inclusive vilket ju innebär typ mat hela tiden och fri tillgång till baren... Och jag älskar ju öl...min svaghet, I know! Men hur som helst så tycker jag inte att jag ätit helt galet fel....Jag skippade pommes under hela semestern (el jo, smakade väl nån av barnen nån enstaka gång, men inte många), åt mestadels kött, fisk och fågel med en massa olika grönsaker, både sallader och kokta grönsaker. Åt ris och pasta nån enstaka gång och tog inte efterrätt varje gång. Så även om jag gjorde relativt OK val på buffen så år man ju ändå rätt mycket av det som fanns....

Och så var det ju det här med alkoholen. Det blev nån drink per dag, och nån öl oxå....och ett glas vin till middagen....

Motionen då? Först och främst var hotellet uppbyggt i en backe så från där vi bodde upp till huvudbyggnaden var det uppförsbacke. Hotellområdet var stort så det blev en hel del att gå fram o tillbaka varje dag. Jag hade med min stegräknare och de dagar jag inte motionerade något alls kom jag ändå upp i 10000 steg, och då hade jag inte ens stegräknaren på mig hela tiden (lite svårt att ha den i typ bikinin...)
Jag ställde klockan på dryga timmen före vi brukade gå på frukost och gick på en timmes rask promenad 6 mornar. 3 ggr av dessa gick jag i sanden på stranden, vilket ju ger lite extra motstånd.
Jag simmade 30 min ett par ggr under veckan och provade på salsa-dans 2 ggr (båda gångerna varade i ca 25 min). Utöver det lite promenader med familjern (en till stan och en hel dag på djurparken).
Det fanns ett gym på hotellet där det fanns löpband och nån form av crosstrainer som inte riktigt ville samarbeta med mig. OCh så en sån där styrketräningsmaskin som man kan göra en massa olika övningar på. Den maskinen var tyvärr sönder under hela vår vistelse så gymet utnyttjade jag inte alls. Jag gick hellre på promenad på stranden än på löpbandet... Dessutom öppnade inte gymet förrens kl 10 o då hade jag ju redan motionerat klart för dagen..

Sen har jag bara solat o badat resten av tiden och måste faktiskt säga att jag blev riktigt brun o fin. Vågen var ju inte så jätterolig igår morse dock, men det var ju väntat. Vågen visade på 3 kg plus. Dock tror jag att en hel del ändå är vätska för kläderna sitter ff lika bra som innan och gårdagen tillbringades på flyget. Så jag hoppas på att iaf kunna kissa ut en del de kommande dagarna... Och hoppas på att vågen är lite snällare senare i veckan.

Jag tänker hur som helst inte deppa över mitt plus, vet att jag får bort den snart!

För övrigt så var vi iväg på en utflytkt. Vi åkte iväg till Oasis Park, en djurpark ca en halvtimmes bussfärd fr hotellet. Där gick vi massor och såg 4 olika häftiga shower. Bilder kommer så småningom.
Och så var vi bokade på en utflykt, Subcat. Det var en ubåt som skulle ta oss 30 m under vattenytan för att se fiskar etc. Dagen det var dags var det dock alldeles för höga vågor på havet så utflykten blev inställd. Vi hade blivit ombokade till igår, men då var vi ju redan här hemma....

Nåja, vi hade det bra hur som helst!!
Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?