Spirometri

Idag har jag varit på en spirometriundersökning. En undersökning som kollar lugnkapaciteten bla när man har astma eller misstänker astma. Jag har ju astma så det var ju ingen nyhet. Men att jag medicinerar mest troligt fel var ju en nyhet....Fick höra att det normala är att man behöver ta bricanyl 2-3 ggr per vecka.....jag behöver ta det 2-3 ggr per dag.....Så efter dagens undersökning gav sköterskan mig rådet att öka pulmicorten till dubbla doser tills jag varit hos doktorn och fått andra instruktioner....Tid till doktorn har jag först den 10e maj. Vi får väl se vad domen blir dådå.....

Ny tid för spirometri är bestämd till efter semestern. Hon vill gärna kolla upp hur det går med ev ny medicinering....

Jag fick oxå tips om att ta astmaspray ca 15-30 min före träning för att lättare klara av ansträngningen....borde alltså testa ett spinningpass för att testa hur det funkar ...:D



Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?