Tillbaks fr semestern

Då har jag snart (om några timmar) haft 3 veckors välfylld semester. Vi har hunnit med Malmö, Simrishamn, Vejle i Danmark )där vi övernattade) o dagarna var vi i Billund, Legoland, sen Göteborg och till sist en vecka på Åland.
I Malmö bodde vi på Scandic Segevång i3 nätter och tillbringade dagarna tillsamanns med Gaby o Oma & Opa. Oma & Opa var visserligen bara hemma o där var vi varje dag o hälsade på o blev utfordrade. Men Gaby följde med oss på olika ävnetyr då vi en dag bla åkte till Puttes födelseort, Simrishman. Vädret var inte den bästa under vår vistelse i Skåne, men i Simrishman såg vi tom lite sol...:D. Trots frånvaron av solen så hann barnen bada i utomhusbadet på Segevång. Tom jag badade första dagen vi var där.
Efter härliga dagar i Malmö var det dags att åka vidare mot Danmark. Danmark blev ju oxå ett äventyr. Först o främst så verkar det som att danskar inte vet vad gluten är, så maten var rätt obefintlig för Puttes del som knappt vågade äta nåt...
Legoland vra ju oxå ett äventyr i sig. Jag, Putte o Lova besökte parken 2 dgr, medans Linus åkte till Lalandia dag 2 tillsammans med Johannes o familj som oxå var i Danmark samtidigt som oss.
Efter Danmark var det dags att göra ett besök hos Kaffe o Conny i Göteborg. Vi anlände på tisdagseftermiddag/kvällen efter att ha kört vilse i Gbg först...:D Tisdagskvällen bjöd på lasagne och god vin i vanlig ordning ( ett måste för oss nuförtiden när vi är där på besök). På onsdagen var det då dax för Liseberg. Det var otroligt mycket folk på liseberg just den dagen, köerna var lååånga men barnen tog det med god mod. Dock bestämde vi rätt tidigt att vi tar en dag till på liseberg så vi hinner utnyttja åkbanden ordentligt. Vilket oxå betydde att vi inte behövde vara kvar supersent på liseberg utan kunde åka hem o äta sen middag...
Fredag-morgon åkte vi hem rätt tidigt eftersom jag hade tvättstugan inbokad och vi skulle hinna packa om o handla mat till vår vistelse på Åland. OCh så lördag morgon åkte vi tidigt mot Kapellskär. Redan på båten märkte man hur vädret skulle bli.....solen tittade fram och vi satt ute på akterdäck hela resan.
På ÅLand hade vi kanonväder hela veckan! Solen sken varmt och det syntes knappt några moln. Vi var till badstranden varje dag. Vi hittade en perfekt strand som belv vår favorit under veckan. Bra botten, lagom djupt och möjligheter att hoppa fr brygga för både Linus o Lova. OCh jag är supernöjd som fått se solen s¨å pass att jag faktiskt fått färg, vilket jag trodde var nästintill omöjligt denna semestern...
Sista veckan bestod alltså av total avslappning, god mat och dryck o mycket sol o bad!